Pages

3 oktober 2012

Draaddoorsteker


Omdat ik de draad niet meer gemakkelijk door het oog van de naald gestoken kreeg ben ik op zoek gegaan naar oplossingen.

De eerste tijd hielp het om naainaalden met een groter oog te gebruiken. Alleen de laatste tijd ging dat ook niet zo gemakkelijk dus moest ik op zoek naar een andere oplossing.


Ik had nog van die aluminimum draaddoorstekers liggen maar die trek ik zo gauw kapot.

Daarom ben ik naar het fourniturenwinkeltje hier in de stad geweest en toen heb ik dit apparaatje gekocht. Het is een draaddoorsteker van Prym. Je zet de naald in de rode houder. Laat de draad erachter langs lopen en drukt op het pedaaltje voor. De draad wordt door de naald heengestoken en je trekt de naald eruit.

Ik heb het een paar keer uitgeprobeerd en het werkt perfect!

De klos die je er op ziet staan is oplosbaar rijggaren. Dat gebruik ik bij het rijgen van lingerie. Het voordeel hiervan is dat je het niet weg hoeft te pulken als je er overheen stikt maar dat het oplost als het nat is. Ik heb het vorig jaar ontdekt en ik gebruik het heel veel.

Afgelopen weekend heb ik de stofkap van mijn machine afgehaald en heb ik weer achter de machine gezeten. Ik heb de bh van dochterlief afgemaakt. Een gemakkelijk project waarbij ik niet te veel hoefde na te denken.  Lekker ontspannend bezig geweest. Ik hoop komend weekend de slip te maken. De eerste creatieve stappen zijn weer gezet.



7 reacties:

Firewoman zei

Dat ziet er handig uit. Je zult hier veel plezier van hebben. Ben benieuwd naar de BH van je dochter.

Neeltje

Alice zei

Wat zijn er toch een handige gadgets te koop, lijkt me inderdaad fijn werken.
Ik kijk weer uit naar de foto's van de BH voor je dochter.
Groetjes, Alice

Emma zei

Ja handig hè.en dat rijggaren is ook een goed idee.Ik rijg alleen niet zo vaak ben meer van het spelden....

corina zei

Dat ziet er handig uit, en het rijggaren heb ik nu ook in huis maar nog niet gebruikt wie weet het weekend. Fijn dat de stofkap van de naaimachine is, ben benieuwd naar het setje.

Corina

Diana Nuland van zei

mijn moeder heeft ook zo'n handig aparaatje, ik rijg bijna niks.
Ik zou het ook gaan gebruiken voor andere handklusjes.

Bets zei

Zo die heb ik ook en zoooooooooooo handig. gr bets

Anoniem zei

Hallo Saskia ik ben Janie :
de beste mogelijkheid om de draad door te rijgen is van Clover ,daar zet je de naald in leg de draad er tegenaan in een gleuf en haal het hendeltje over .
Heel makkelijk als de vingers en de ogen niet zo goed meer willen.
Ik kan nu weer met heel kleine naaldjes werken.
Te koop bij het bonte schaap in Bergambacht en bij meerdere quiltzaken .hartelijke goet