Pages

30 oktober 2012

Thema donkere dagen voor kerst


Op het lingerie-forum is het online-thema "De Donkere Dagen Voor Kerst". Een heel breed thema waar je heel veel kanten mee op kunt. Denk maar aan herfst, warme truien, Sinterklaas, kerstdagen, cadeautjes, sneeuw, storm, regen, binnenblijven, regenlaarzen, paddestoelen.

In eerste instantie wilde ik iets met paddestoelen doen maar opeens kwam het thema ijs bij me op.

.
Dit is een van de plaatjes die je dan tegenkomt op het wereldwijde internet. Ik had hele mooie ideeën met tule, lycra, steentjes en ga zo maar door maar ik realiseerde me dat ik een bh wilde maken die ik ook gemakkelijk en comfortabel kon dragen. Dus ik wilde wel bij de basis blijven.
Daarom ben ik uitgegaan van de lycra in combinatie met het kant dat het thema moest uitbeelden.

Ik had een hele mooie glimmende grijze lycra gekocht maar helaas was deze te stug om mooi op de cups te krijgen. De lycra die ik nu gekozen heb, een restant die nog in de kast lag, is wat donkerder dan de bedoeling was maar het heeft wel de kleur van net bevroren ijs. Het kant geeft de ijsbloemen weer, het gaasachtige de sneeuw. Als extra de ronde knoopjes als sneeuwballen (in plaats van het gebruikelijke strikje).
Misschien allemaal wat ver gezocht maar als resultaat een leuk draagbaar setje.



Ik had nog net genoeg stof over voor een slip. Deze heb ik ook simpel gehouden met de kantverwerking.

Het was leuk om zo een setje voor het thema te maken. Misschien dat ik de komende tijd er nog een ga maken maar dan vanuit een andere benadering. Maar ik heb nog zoveel ideeën die ik uit wil werken en ik weet nog niet waar ik aan wil beginnen.

Eerst mijn kamer maar weer eens opruimen! Het is hard nodig!


9 reacties:

Dorothé zei

Het is echt een hele mooie set geworden Saskia.

groetjes,

Dorothé

Diana Nuland van zei

Mooie combinatie Saskia.
Knoopjes als sneeuwballetjes versiering, leuk!

Gondalien zei

Een mooi setje geworden. Al voordat ik het bericht gelezen had dacht ik aan ijsbloemen, goed gedaan.

Sannalin zei

Erg mooi geworden!

San

Alice zei

Wow, dit is echt een mooie set en combinatie geworden. Het kant met de lycra heeft een chique resultaat opgeleverd, het witte randje langs de decolleterand vind ik erg mooi.
Groetjes, Alice

Firewoman zei

Erg mooie set en inderdaad lekker draagbaar. Niet geheel onbelangrijk natuurlijk ;-)

Groeten Neeltje

corina zei

Dat is weer een heel mooi setje geworden, ook de sneeuwballen is leuk gedaan. Vind de combinatie van het kant met de lycra ook mooi, en dan een witte pico om het af te maken. Fijn dat ie weer lekker zit.

Corina

Bets zei

Een heel erg mooi setje geworden. gr bets

jaimie zei

Wauw schitterende set, en wat moet het toch tof zijn als je je eigen lingerie kan maken !!

Groetjes, Jaimie