Pages

20 oktober 2012

Weer een bh


Deze bh heb ik laatst voor mijn dochter gemaakt. Hij lag al een hele tijd op haar te wachten totdat ze hem zou passen. En toen had ze hem eindelijk gepast, wilde ze hem meteen dragen (dat is natuurlijk een groot compliment) en kon ik er nog geen foto er van maken. Maar vandaag heb ik toch de foto's gemaakt.

Pasvorm is bijna helemaal goed. Alleen het middenvoor zit nog steeds niet helemaal mooi tegen het borstbeen aan. Daar heb ik nadat ik de vorige bh gemaakt heb al aangesleuteld maar het is nog steeds niet helemaal goed. Dat wordt dan ook nog verder sleutelen aan het patroon.

De hipster is het bekende model uit de Ottobre uit 2008. Het stofje is een Stenzo uit de oudere collectie.  Moet eerlijk zeggen dat ik over de kwaliteit niet zo te spreken ben. De stof begint nu al een beetje te pluizen en dat had ik toch niet verwacht. Ik gebruik wel vaker (goedkopere) tricotstofjes om te bekleden en die blijven veel mooier.

Ondertussen ben ik ook begonnen aan een setje van mezelf. Begin langzaam een ritme te vinden tussen de revalidatiedagen en anderen dingen door. Het plannen van de dag, rekening houdend met een aantal rustmomenten, is een van de dingen die ik moet leren. Ik plan dan nu ook tijd in voor mijn naaimachine en dat werkt aardig goed.

Ik loop nog steeds achter met Elke Maand Een Kledingstuk maar daar maak ik me niet zo druk om. Ik haal dat wel een keer in en zoniet dan haak ik gewoon weer in een nieuwe maand aan. Mezelf kennende weet ik dat er weer een periode komt dat ik weer kleding wil maken in plaats van lingerie. De stoffen liggen klaar, patronen genoeg om uit te kiezen dus niets dat me dan tegen zou kunnen houden.

Maar eerst mijn setje afmaken!

5 reacties:

Karin zei

Hoi Saskia ziet er zoals altijd weer mooi uit. Leuke print. grts Karin

Dorothé zei

Hi Saskia,

Ziet er heel mooi uit. Jammer dat de stof tegenvalt.

Toi toi met alles.

Groetjes,

Dorothé

corina zei

Dat is weer een mooi setje geworden, jammer dat de kwaliteit van de stof tegenvalt. Ook ik heb dat al een paar keer gehad bij tricot. Maar het setje is mooi en het zit goed dus ja wat wil je nog meer? Ben benieuwd naar het volgende setje.

Corina

Diana Nuland van zei

Lief stofje heb je gebruikt. Succes met de revalidatie, het gaat goed komen. Alles op zijn tijd, het scheelt al veel, als je er geen druk oplegt.

Bets zei

Ook dit is weer een prachtig setje gr bets