Pages

18 december 2012

Zwart lingeriesetje


De afgelopen weken ben ik bezig geweest met dit zwart setje. 
Het kantje met vlindermotief heb ik van haar gekregen en ik vond het bij de zwarte lycra heel mooi uitkomen.

Het is het standaard model bh met voorgevormde cups en brede schouderbanden.
Op deze manier komt het kant het mooiste tot zijn recht.





Ik heb er twee slips bijgemaakt. Een hipster model uit de Ottobre die ik deze keer iets opgehoogd heb zodat het een heupmodel is geworden. De ander is het zelfgetekende model volgens de tekenmethode van Bella Hendriks.
Bij alletwee heb ik het voorpand gevoerd met zwarte powernet voor een (licht) corrigerende werking. Dat staat mooier onder een tuniek met legging.

Naaitechnisch ben ik weer redelijk tevreden over het setje.  Op de foto zie je rimpels bij de deelnaad en het lijkt alsof de cup onderin een deuk heeft. Bij het dragen zie je daar niets van. Maar het spannen van de cup had iets beter gekund zodat je het ook als je bh niet draagt er beter uitziet.

De pasvorm lijkt ook weer goed te zijn (al heb ik hem nog niet de hele dag gedragen). Al met al weer een leuk draagbaar setje erbij!

9 reacties:

Handige Handjes zei

Zo, jij kan stralen met de feestdagen! Mooie set...

Jos zei

Wat een mooi en vrolijk kantje en zo met de zwarte lycra krijgt het alle aandacht!

Sannalin zei

Inderdaad hele mooi frisse combinatie zo!

Dorothé zei

Geweldig ziet het eruit.... niet muggenziften over kleine dingetjes hoor, maar volgens mij doen alle naaisters dat ;-)

groetjes,

Dorothé

Elfi zei

Wat een prachtig setje! Heel mooi gemaakt.

Voske zei

Ooooohhhh...hoe mooi is die set!

Diana Nuland van zei

Mooie combinatie, die vlinders zijn gaaf

corina zei

Dat is weer een mooi setje geworden, vind het kantje nog steeds erg mooi. Leuk die vlinder zo op de slip. Hier zul je weer veel plezier van hebben.

Corina

Firewoman zei

Wat een schitterende set. Het kant met de vlinders komt erg goed tot zijn recht. Hier zul je veel draagplezier van hebben.