12 januari 2013

Knoopjurk op herhaling


Anderhalf jaar geleden heb ik dit patroon van de knoopjurk al gebruikt voor deze jurk en hij stond al heel lang op mijn lijstje om hem nog een keer te maken.

Alleen die knoop, daar zag ik toch wel weer erg tegenop. Afgelopen week kwam ik het patroon weer tegen en toen moest het er toch maar van komen.

Ik heb een tricot-stofje uit mijn voorraad gepakt en ben gaan knippen. Dat ging allemaal goed maar toen moest die knoop erin. Extra moeilijkheid was dat ik een biesje bij de hals wilde maken omdat het beleg, zoals het patroon aangeeft, niet netjes blijft zitten tijden het dragen.

Uiteindelijk heb ik de hulp ingeroepen van de groep Crea-duwtje op Facebook en is het me gelukt om iets te maken wat op een knoop lijkt. Vraag me af of het op deze manier bedoeld is maar het zit mooi en dat is natuurlijk de bedoeling.



 


Hier nog een detailfoto van "de knoop". Ik wil nog een tuniekversie maken en ik ben benieuwd of het me dan weer lukt om de knoop erin te krijgen.

Maar eerst ga ik verder met mijn lingeriesetje. Ik ben bezig geweest met het tekenen van een basis-bh omdat ik weer een keer een bh wil maken zonder voorgevormde cups. Geen idee of ik die ooit ga dragen (met voorgevormde cups zitten nu eenmaal heel fijn) maar het gaat vooral om de technische uitdaging. Ik hoop de bh binnenkort te kunnen laten zien.


5 reacties:

Elfi zei

Hij is mooi geworden, leuk stofje.

Firewoman zei

Ziet er leuk uit. Misschien de volgende keer foto's maken van de weg naar de knoop toe? Dan heb je iets om naar terug te grijpen als je weer met het patroon aan de gang gaat?

Groeten Neeltje

Jos zei

Mooie jurk!

corina zei

Mooi stofje en de knoop zit goed en netjes daar gaat het uiteindelijk om. Fijn dat het gelukt is, de volgende gaat alweer makkelijker.

Corina

Bets zei

Heel mooi stofje en die knoop ziet er goed uit en het draagt vast heel fijn .
gr bets