2 januari 2013

Tuniek knipmode november 2012

 
 

 
Op de valreep van 2012 heb ik deze tuniek afgemaakt. Hij hing al weken aan mijn paspop gespeld en het bovenstukje was al klaar. Maar het kwam er niet van om het af te maken. Was het mijn tegenzin om met de cover te werken? Of wist ik niet of het model me wel stond? Ik weet het niet, het kwam er gewoon niet van.
 
Van de week heb ik mezelf een preek gegeven en mezelf naar mijn kamer gestuurd om de tuniek af te maken. Het was een kwestie van de rok en de mouwen eraan zetten en alles zomen met de coverlock dus het was zo gebeurd. 
 
 

Het maken van de foto duurde wat langer. De jaarwisseling kwam er tussendoor maar vanmorgen toch de foto gemaakt.

Het is een tuniek van tricot uit de Knipmode van november 2012. Deze keer is de taillelijn iets lager dan bij de andere tunieks die ik heb (tja, de mode verandert, dus de modellen ook).

Het project Elke Maand Een Kledingstuk heeft een hele tijd stilgelegen. Ik heb zelfs getwijfeld of ik er niet mee zou stoppen omdat ik zover achterliep maar ik heb toch besloten om er mee door te gaan.
Een kleine stok achter de deur is goed om iets te doen maar ik ga me niet schuldig voelen als het me een maand niet lukt. Dus vanaf deze maand ga ik weer beginnen.

Voor de rest doe ik niet mee aan alle Swaps, Sew-alongs  en hoe ze ook genoemd worden die er overal als paddenstoelen uit te grond lijken te komen. Heel mooi om te volgen en de foto's te zien maar ik leg mezelf geen druk meer op.

Dat is het enige voornemen voor het nieuwe jaar: Op het creatieve gebied laten gebeuren zoals het komt.

Ik wens julie allemaal een gezond, gelukkig en creatief 2013!

7 reacties:

Firewoman zei

Mooi Tuniek Saskia. Zit hij lekker? Goed voornemen om je creatieve 'grillen' in 2013 lekker op zijn beloop te laten. Klinkt als muziek in mijn oren.

Neeltje

Alice zei

Hoi Saskia, nog de beste wensen voor het nieuwe jaar! Ik moet bekennen dat ook ik enorm achterloop met de maandelijkse bijdrage, maar ga nog niet opgeven. De stok achter de deur werkt wel, dus ik probeer ook vol te houden.
Mooie tuniek geworden, de halslijn vind ik erg mooi, zal ongetwijfeld leuk staan.
Groetjes, Alice

corina zei

Vind hem erg mooi geworden, en ja het klinkt bekend elke maand is soms lastig. Ik probeer het ook bij te houden, zolang er maar af en toe iets bij komt is het goed.

Corina

Voske zei

Allereerst nog de beste wensen. Mooie tuniek heb je gemaakt. Heb je deze al aan gehad? Hoe bevalt deze? Ik herken bij jou hetzelfde als bij mij. De wil is er maar af en toe gaat het niet zoals je zou willen. Bij mij is et meestal een gebrek aan tijd. Ik doe wel nog mee vanwege die stok en ben trots op (bijna) alles wat uit mijn handen komt...nu nog wat meer tijd! ;-)

Dorothé zei

Hi Saskia,

Kleding is in de eerste plaats om te dragen en als je zin in iets nieuws hebt dan is dat de motivator om het te maken. Zelf ga ik na jaren patroontekenen eindelijk weer vrij naaien en dat is heerlijk. Voor mijn blog maak ik wel overal foto's van maar ik doe niet mee aan challenges etc. omdat het teveel druk geeft, maar het kan een stimulans voor je productiviteit zijn. Je tuniek ziet er prachtig uit. Je krijgt zo zin in voorjaar.

groetjes,

Dorothé

Elfi zei

Die is mooi geworden, zeg! Leuk stofje ook.

Groetjes, Roelfina

Gondalien zei

Het is idd een mooie tuniek geworden. Het stofje wekt bij mij de voorjaarskriebels op. Ik begrijp de drempel om aan de afwerking te beginnen, ook ik heb een haat/ liefde verhouding met mijn cover. Veel draagplezier.