Pages

24 februari 2013

Zuurstokroze....


Het shapeweareproject in mijn vorig bericht was een tussendoorprojectje. Met deze zuurstokroze bh voor mijn dochter ben ik de afgelopen tijd bezig geweest.

Hij is weer nagemeten van een gekochte bh (mijn tempo ligt niet hoog genoeg dus soms moeten we naar de lingeriewinkel) die redelijk zat.
Ik teken dan een patroon volgens de methode van Bella Hendriks en meet de maten na van de gekochte bh (middenvoor hoogte/breedte, hoogte/lengte achterband, beugel etc).
Uiteraard vind je als lingeriemaakster redelijk niet genoeg dus ik heb wat aangepast. Zo is het middenvoor iets smaller en heb ik de ronding van het decolleté iets aangepast.


Op het zwarte kantrandje heb ik roze hotfix-steentjes geplakt om het wat extra te geven.

Helaas had ik niet voldoende kant om een randje op de hipster te zetten. Het is weer de hipster uit de Ottobre van 2008.

De pasvorm is goed, al sluit middenvoor nog niet helemaal goed tegen het borstbeen aan. Ze heeft de volgende alweer besteld. Maar dat moet nog even wachten, ik ga nu eerst verder met mijn paddingbh.



9 reacties:

corina zei

Die is leuk geworden zeg en die kleur daar hou ik wel van, je brengt me nu wel op een idee met deze combi. Ik had nog niet genoeg ideeën (hihi). Logisch dat ze gelijk de volgende besteld toch? Is ook wel een mooi compliment. Fijn zo'n handig moeder.

Corina

Jos zei

Logisch dat ze de volgende alweer besteld heeft ja, zo wil je toch niks meer uit de winkel, haha!

Gondalien zei

Ik vind het ook een mooi setje geworden. Het resultaat wijst uit dat het kantje niet altijd terug hoeft te komen in de slip om toch een mooi geheel te vormen.

Diana Nuland van zei

Wat een leuke vrolijke set is dit geworden, logisch dat de volgende al in bestelling is. Kantverwerking in de bh is mooi.

Alice zei

Hoi Saskia, wat een vrolijke set is dit geworden, de strasjes maken het net even af en de jonge dames zijn daar ook wel voor te vinden een beetje bling. Qua kleur past het helemaal in de komende voorjaarskleuren, die zijn pastel of kleurig in sprekende kleuren, je dochter kan weer voor de dag komen! Groetjes, Alice

Firewoman zei

Mooie set voor een jonge meid. Leuke combinatie van kant, lycra en steentjes. Die maken het echt af. Geen wonder dat de volgende bestelling is geplaatst.

Neeltje

Dorothé zei

Hoi Saskia,

Prachtig geworden... leuk idee van dat hotfix. Ik heb nog nooit lingerie gemaakt, alleen een onderjurk. Het lijkt me zoveel moeilijker dan gewoon naaien of niet?

groetjes,

Dorothé

simoneannemone zei

Als je met een naaimachine om kunt gaan dan kun je ook lingerie maken.

Het is even wennen aan het werken met lycra maar dat went zo.

Gewoon een keer uitproberen! Het is zo leuk om te doen :-)

Saskia

Bets zei

Wat een vrolijk lief setje is dat weer geworden.
gr bets