Pages

10 april 2013

Aqua Glue Marker van Prym


Mijn favoriete fourniturenwinkeltje vertelde me dat ze weer iets nieuws in het assortiment had. En natuurlijk was ik weer nieuwsgierig naar wat dat was en liet het me graag uitleggen.

Deze keer liet ze me een tijdelijke lijmstift zien. Ik ken de tijdelijke lijmspray in een spuitbus dat vaak gebruikt wordt bij het machineborduren en de tijdelijke uitwasbare "plakband". De laatste heb ik wel eens gebruikt bij het tijdelijk vastplakken van beugelband (handig omdat het dan niet verschuift).

Op de verpakking staat dat het voor het vasthechten van stoffen is, de opgebrachte lijm is herkenbaar aan de gele kleur. De kleur verdwijnt als de lijm opdroogt en is uitwasbaar.

Ik zag al meteen mogelijkheden voor bij mijn zelfgemaakte schouderbandjes ( Klik hier voor de tutorial ) waarbij ik nu de padding vastplak met vlisofix. Maar dat zal ook met deze lijmstift kunnen, zodat je niet het strijkijzer erbij hoeft te pakken. De padding wordt toch doorgestikt zodat het niet nodig is dat deze vastgeplakt blijft.

Ze vertelde me ook dat het gebruikt wordt bij quilten en bij het inzetten van ritsen.
En wie weet waar ik het nog meer voor ga gebruiken in de loop van de tijd.

Uiteraard heb ik een stift meegenomen. Hij is navulbaar, dat is ook weer handig.

Jammer dat ik vanmorgen al schouderbanden heb gemaakt anders had ik het meteen uit kunnen proberen.

En die machinenaalden waarvoor ik eigenlijk kwam die zou ze bijbestellen, want die had ze niet. Moet ik toch weer een keertje terug, maar dat is geen straf.

5 reacties:

Firewoman zei

Wat een handige stift. Ga ik ook eens naar neuzen.

Groeten Neeltje

Bets zei

Oh dat lijkt me inderdaad een heel handig iets. gr bets

Diana Nuland van zei

Lijkt me een handige stift, bedankt voor de tip.

corina zei

Ik denk inderdaad dat ie heel handig kan zijn bij heel veel naaiklusjes. Denk aan de bh sluiting en het schouderband aan het kant zetten, bedankt voor de tip.

Corina

Elfi zei

Dat is handig zeg!