Pages

30 april 2013

Laatste Koninginnedag





Vandaag is het voor de laatste keer Koninginnedag. En natuurlijk gaan we straks met een oranje tompouce (uiteraard van de Hema) voor de televisie zitten en kijken naar kroning (en alle mooie jurken natuurlijk).

Jammer alleen dat er vandaag geen post komt want er zijn een paar dingen onderweg :-)



Ik heb een elastiekvoetje besteld bij Matson voor mijn naaimachine. Het schijnt heel gemakkelijk te zijn bij het verwerken van elastiek bij lingerie.
Ik heb ook nog twee topjes liggen waar elastiek in verwerkt moet worden, kan ik het voetje meteen uitproberen.



Verder ben ik bezig met mijn sprookjes-bh. De cups zijn bijna bekleed maar miste nog wat blingbling. Daarom heb ik hotfix-steentjes besteld bij Hotfixonline.
Onder andere deze gele steentjes . En tja,  dan moet je voor minimaal 10 euro bestellen dus komen er ook wat andere kleurtjes bij.


Het voornemen was om heel vroeg in het jaar te beginnen met het maken van een badpak en bikini maar dat is weer niet gelukt. Om de een of ander reden blijf ik daar tegen aanhikken.
Nu hebben we op het Lingerieforum het plan opgepakt om gezamenlijk te beginnen met een badpakproject. Misschien dat dat stimuleert om over de drempel heen te stappen.

Voor de bikini van dochterlief heb ik triangelbeugels besteld bij Lijfgoed.

En als laatste  heb ik van de week bij mijn favoriete fourniturenwinkeltje een vulpotlood voor het tekenen op stof gekocht. Het voordeel hiervan is dat het smallere lijntjes geeft dan een verdwijnstift. Ik heb er ook meteen een navulling bijgekocht met verschillende kleurtjes. Het potlood heeft een ergonomische greep en dat is weer prettig bij het tekenen.
Ik moet het nog uitproberen of het goed werkt op lycra. Op gewone stof werkt het goed.

Ik heb weer genoeg gekocht om mijn hobby's goed te kunnen uitvoeren, nu maar eens aan de slag zodat ik weer wat creatiefs kan laten zien de komende tijd!

Ik heb nog wat rijgwerk liggen voor mijn sprookjes-bh. Kan ik mooi doen tijdens het televieskijken vandaag.

Fijne dag allemaal!

2 reacties:

corina zei

Jij ook een fijne dag en ja je moet inderdaad nu iets langer wachten en dat van de ene dag besteld en de andere dag in huis gaat ook niet altijd op. Ben benieuwd hoor naar je sprookjes setje. Fijn al die hulp middelen ben benieuwd naar het elastiek voetje.

Corina

Dorothé zei

hi Saskia,

Blijkbaar had ik je blog gemist in mijn reader. Als ik lang niks hoor/lees dan ga ik gewoon een keertje kijken op de link die ik heb. Leuk dat je je nieuwigheden deelt. Ik hoop dat je er veel plezier van hebt. Ik heb ook een elastiekvoetje bij mijn Janome, maar ik moet het nog uitproberen.

groetjes,

Dorothé