Pages

7 april 2013

Moodboard en voorraad


Heel langzaam begin ik het creatieve leven weer op te pakken. In de afgelopen weken ben ik verder gegaan met mijn proefbh met padding. Die is inmiddels af. De foto houden jullie nog tegoed.

Verder ben ik vorige week begonnen met een bh voor dochterlief. Daarvoor had ik witte elastiek voor nodig maar tot mijn verbazing (en frustratie) had ik die niet meer. Meters en meters elastiek in huis en dan niet de juiste kleur hebben.

Tja, toen moest die zelfopgelegde hamsterstop maar even opgeheven worden want zonder wit elastiek kon ik de bh niet afmaken en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Maar het inkopen van materialen moest wel met beleid gebeuren. Dus heb ik eerst een nieuw moodboard op mijn prikbord gemaakt.
Daarna heb ik gekeken of ik daar de juiste kleur fournituren erbij had. Bij de meesten was dat geen probleem.  Daarna heb ik mijn boodschappenlijstje gemaakt.


En dit is het geworden. Vele meters zwart en wit elastiek en schouderband. Flubber voor de badkleding die ik wil maken, een hele mooie gele lycra voor het Sprookjesthema van het forum, groene fournituren voor een setje en voorgevormde cups.

Dit stond allemaal op mijn boodschappenlijstje. Maar twee dingen zijn daar aan toegevoegd: De bloemenlycra waar ik meteen helemaal weg van was en het roze kantje op verzoek van dochterlief.



Ik heb ook deze schouderband gekocht. Het is een band met een smal en een breed gedeelte. Het brede gedeelte hoort op je schouder zodat het daar de druk wat verdeeld. Voor mezelf maak ik altijd brede schouderbanden met padding maar dochterlief wil liever smalle. Ze dacht dat dit wel een oplossing kon zijn.

Ik kan de komende tijd wel weer vooruit. Of ik een nieuwe hamsterstop inlas weer ik nog niet. Dat merken jullie vanzelf wel weer. Ik kan  in ieder geval de bh van dochterlief af gaan maken.

4 reacties:

corina zei

Nou dat valt nog mee je hebt mooi spullen gekocht. Die met het bloemetje is een hele fijne die heb ik ook gehad. Ben benieuwd hoor naar de uitwerking van het sprookje. Veel plezier met je spullen.

Corina

Karin zei

Ziet er weer allemaal leuk uit. Veel plezier met maken.

Diana Nuland van zei

je bent nu bewust inkopen gaan doen, zou het langer blijven hangen? ;)
Ik leg me geen stops op, daar word ik chagie van.

Dorothé zei

Ben benieuwd naar het resultaat tzt.

Belangrijk is ook dat je weer bezig bent en soms kan een inkoop daarbij stimuleren.

groetjes,

Dorothé