Pages

24 april 2013

Speldenkussen met Cloverspelden



Op het lingerieforum werd enthousiast gesproken over de extra fijne knopspelden die gebruikt worden bij het maken van lingerie. Het zijn eigenlijk spelden die voor het quilten/patchwork bedoeld zijn.

Nou ben ik niet zo heel zuinig op mijn spelden want ik laat ze nog al eens vallen, laatst raapte ik 42 spelden van de grond af, dus ik hield het liever bij mijn knopspelden van de Zeeman. Als je 79 cent voor een doosje betaald dan is het niet erg als je een speld of tig kwijt raakt.

Maar mijn handen beginnen steeds vaker te protesteren en dan wordt het toch tijd om zoveel mogelijk hulpmiddelen in te schakelen. En spelden doe je nu eenmaal vaak bij het maken van lingerie en kleding.


Ik heb de spelden dan ook maar besteld. Je kunt ze bij verschillende webshops bestellen en ik heb ze hier besteld.

Om de spelden apart te houden van de andere spelden heb ik er een speldenkussen voor gemaakt. De borduurmachine maar weer eens tevoorschijn gehaald want er moet natuurlijk ook een leuk borduurtje op gezet worden.

Het kussen is niet helemaal rond geworden. Ik heb het gevuld met van dat pluizig spul van de afzuigkap (gekocht bij de Action) en ik denk dat ik het beter kan vullen met iets wat losser is zodat je de ronding goed kunt maken. Dus misschien dat ik hem nog een keer loshaal en hem opnieuw vul.

Maar voor nu hebben de spelden hun eigen plek. Ik heb er 50 op geprikt. Ben benieuwd hoelang het er 50 blijven. Ik ga mijn best ervoor te doen.


3 reacties:

Firewoman zei

Leuk speldenkussen. Ik moet ook maar eens op pad voor die spelden.

Neeltje

corina zei

Dat is een leuk borduursel op je spelden kussen. Ik gebruik ze ook maar alleen voor mijn lingerie. Beugelband eraan spelden gaat een stuk makkelijker met deze spelden.

Corina

Gondalien zei

Een mooi spelden kussen. Zelf heb ik een magneet-kussen. Je zult geen spijt krijgen van deze aanschaf. Ik dwing mezelf zodra een speld valt hem ook meteen op te rapen. En ik denk maar zo, op ieder bh-setje bespaar ik zoveel dat er wel een doosje vanaf kan.