Pages

14 april 2013

Vier op een rij.....

 
 

De afgelopen maanden heb ik tussen alles door, naast de roze bh die ik eerder liet zien, ook andere bh's gemaakt. Vanmorgen maar eens de tijd genomen om er foto's van te maken.

Dit is een proefbh getekend volgens de methode van Bella Hendriks die ik in januari heb gemaakt. Ik wilde wel weer eens een bh maken zonder voorgevormde cups. Dat was meer dan 2 jaar geleden dus het was weer even wennen en nadenken hoe hij in elkaar gezet moest worden.

Maar het is gelukt en de pasvorm was bijna helemaal goed. Alleen de ronding van de cup mocht wat ronder. De cup past goed maar dat geeft een mooier beeld.

Ben best wel een beetje trots dat ik in een keer een passend patroon heb getekend.

Daarna heb ik hetzelfde patroon gebruikt voor een bh gevoerd met padding. Deze is wat minder goed gelukt. De bh past op zich goed, cups zitten mooi alleen de bh doet weinig.
Misschien dat dat komt doordat de padding best wel elastisch is en dat er daarom toch nog teveel rek in zit.

Ik ben er toch achter gekomen dat ik liever met voorgevormde cups werk dan met padding. Maar ik vond het leuk om weer iets nieuws uit te testen.


Nadat ik begin april weer de draad weer opgepakt heb ben ik eerst aan een setje voor onze dochter begonnen. Het is een tricootje van Stenzo met daarop een leuke rozenprint. Mooie stevige tricot maar toch rekbaar genoeg om zonder naad te bekleden op de cups.

Daarbij de bekende hipster uit de Ottobre.


En als laatste heb ik nog een setje gemaakt voor mezelf. Een hele flubberige lycra met een tijgerprintje dat ik vorig jaar hier op de markt gekocht heb. Ook deze cups zijn zonder naad bekleed en de panden zijn verstevigd met powernet voor de steun.

De slip is van het patroon dat ik ooit nagemaakt heb van een standaardslip.

Het is allemaal niet zo heel spannend of uitdagend wat ik gemaakt heb maar het is wel goed geweest om er weer in te komen en rustig aan de draad weer op te pakken. Nu kan ik weer naar meer uitdaging gaan zoeken.

Maar op mijn paspop hangt nog een wikkelvest waar ik in februari aan begonnen ben. Deze staat nu op de planning om af te maken zodat ik weer helemaal bij ben.

6 reacties:

Firewoman zei

Mooie BH's heb je gemaakt de afgelopen maanden. Niet spannend? In ieder geval wel mooi en nog belangrijker: ze zitten lekker?

Groeten Neeltje

corina zei

Dat ziet er allemaal heel erg mooi en netjes uit. Vind het ook weer hele mooie stofjes die je hebt gebruikt. En ja Neeltje zegt het ook al als het maar goed en lekker zit want daar gaat het uit eindelijk om.
Corina

Gondalien zei

Hoezo rustig aan begonnen? Stuk voor stuk leuke setjes. Succes bij het maken van je vest.

Diana Nuland van zei

Je hebt toch maar mooi elke maand iets gemaakt, heerlijk gevoel.
De bloemenstof vind ik super!

Dorothé zei

Hi Saskia,

Soms komen je blogs niet of pas veel later in mijn reader. Vandaar deze late reactie. Heel mooi allemaal. Ik ben weg van die blauwe set. Ik draag nooit voorgevormde cups zelf omdat ik het te warm vindt maar voor dat setje zou ik een uitzondering maken.

Omias maaksels zei

Ik vind de lingerie die je maakt gewoonweg betoverend mooi ! Als die dan ook nog goed zit , dan is dit wel een kunstwerk, hoor ! Ik vind 'passende lingerie' kopen al een hele opgave.