Pages

15 mei 2013

Dit zou een sprookjesbh worden





Zoals de titel al zegt zou dit een sprookjesbh worden. Maar bij het hotfixen ging het (weer) fout.

Ik had mooie toepasselijke steentjes gevonden en deze in een "veter-patroon" gelegd maar bij het erop strijken had ik opeens het plastic op de cup zitten. En dan krijg je wat je op linkercup ziet.

Tuurlijk is het niet slim als je half slaperig bent om dan met hotfixsteentjes aan de gang te gaan. Dan heb je het gevaar dat het fout gaat en dat is het ook gegaan.

Ik heb geen zin meer om er nog iets anders op te verzinnen.

Ik ga een volgende keer eerst maar eens de filmpjes op internet kijken voordat ik weer steentjes erop ga zetten want dit is toch wel heel erg zonde.


Om een idee tekrijgen wat ik van plan was om te maken heb ik de steentjes er even opgelegd. Ga ze maar loshalen van het plastic en bij een ander project gebruiken.



Het ontwerp van de bh was gebaseerd op de jurk van Belle van Belle en het Beest. De belijning van de cup geeft het lijfje weer met daaroverheen de draperie van het lijfje.

Ach, het idee was goed, helaas de afwerking ging mis. Maar ik heb het wel heel leuk gevonden om hieraan te werken. Jammer dat het niet helemaal goedgegaan is, maar ik ga weer vrolijk verder met mijn volgende projecten.

11 reacties:

Atelier Eigenhandig zei

Het idee was heel erg leuk, jammer dat het niet gelukt is.

Groetjes van Janny.

Diana Nuland van zei

Hoi Saskia,
Ik vind het een snoepje geworden, probeer de steentjes eraf te halen, hij is veel te mooi om niet te dragen. (less is more)
Deze vind ik de allermooiste bh, die je ooit gemaakt hebt! Complimenten!
Ik zou willen dat ik het zelf bedacht had voor een mooie bikini!

Marian zei

Ooohh wat jammer Saskia..ik vind het bh-tje zo mooi..echt, jij hebt het thema prachtig uitgewerkt. Het is gewoon de jurk van Belle...wat jammer.

Maar ik ben het ook wel met Diana eens, alleen al die drapperietjes aan de rand van de cup geven de jurk prachtig weer...echt een succes qua ontwerp..

Alice zei

Hoi Saskia, wat een mooie bh is dit geworden, de bovenkant met het oprolde randje vind ik echt heel erg leuk uitgewerkt. Jammer dat het met de steentjes niet is gelukt. Ik plak de steentjes alleen op platte ondergrond met het plastic. Om dit te voorkomen zou ik je adviseren om de volgende keer de steentjes stuk voor stuk op de bh te plakken. Het is inderdaad veel meer werk, maar zo kun je niet buiten de plaatsen waar je plakt de stof per ongeluk beschadigen met de strijkbout.
De lijnen waar ze moeten komen kun je dan met een licht krijtje of wateroplosbare stift eerst uittekenen. Uiteraard wel even proberen op een reststukje lycra of het daarna wel verdwijnt.
Groetjes,
Alice

Angela zei

Waaauuwww wat een mooie bh. Super gaaf. Wat jammer dat het met de steentjes niet gelukt is. Misschien kun je het gedeelte waar de plastic is gekomen helemaal met steentjes (of iets anders?) doen?
Liefs Angela

Dorothé zei

Dapper om het weer te proberen met die hot fix. Ik hoop dat je nog een andere oplossing vindt om op deze goed gelukte bh te kunnen gebruiken.

groetjes,

Dorothé

Bets zei

Wat is dat nou jammer want hij ziet er zo geweldig mooi uit .
Ik zelf doe net als Alice steentje voor steentje op plakken. Misschien een tip om uit te proberen?

Karin zei

Zeker zonde balen is dit. Ik weet er alles van heb ook zoiets bij de hand gehad met een sluier.
Wel heel leuk idee.

Monique zei

Ben het helemaal eens met het bovenstaande, prachtig ontwerp zonde om niet te dragen. Enne laten we eerlijk zijn zo'n creatief mens bedenkt toch zeker een oplossing ;)

corina zei

Dat is een hele mooi uitwerking van de jurk. Het probleem met het schouderband vind ik ook mooi op gelost zo. Kun je niet iets met vliesofix doen? Zou hem wel gewoon dragen want het is zonde om hem weg te leggen.

Corina

Gondalien zei

Wat een zonde dat het niet is met de steentjes. Het is inderdaad een super uitwerking van het sprookjes thema. Ik hoop dat je nog iets verzonnen krijgt om de lelijke plek weg te werken, maar weg gooien is echt zonde.