Pages

25 juni 2013

Jurk a la Caro Emerald




In de knip van mei stond een jurk a al Caro Emerald.  Een tricot tuniekjurk met een gerimpelde overslag.
Nu vind ik rimpeltjes daar op buikhoogte altijd wel prettig omdat het een en ander verdoezeld.



Dit is de foto uit de Knipmode. Jammer dat je niet kunt zien hoe het precies ziet.  Het ging een tijdje goed met de foto's uit de Knipmode. De foto's werden duidelijker, doordat het model recht gefotografeerd werd maar de laatste tijd is het weer niets. Je moet toch kunnen zien hoe een jurk er aan de voorkant uitziet?



Maar dan hebben we nog altijd de voorbeeldtekening om te zien hoe het ongeveer gaat worden.

Ik heb het patroon een heel eind aan moeten passen. Dat komt niet door Knipmode maar door mijn eigen model. Het achterpand heb ik in de breedte wat ingenomen en bij de schouders heb ik het aangepast.

Ben niet tevreden over de halsbies. Ik heb het patroon gevolgd en daar zetten ze eerst één schouder vast en dan de bies er aan. De andere kant van de bies wordt dan gelijk met de andere schouder vastgestikt zodat je daar ook de naad krijgt. En dat vind ik niet mooi.
De volgende keer stik ik eerst de schoudernaden aan beide kanten vast en zet de bies er rondom op.


Ik heb de jurk vorige week al gedragen en hij zit lekker. Echt een zomerjurkje voor erbij. Maar dan moet nog wel die zomer even terugkomen.

12 reacties:

Dorothé zei

Ziet er leuk uit Saskia en ik duim ook voor de wederkeer van de zon.

groetjes,

Dorothé

Gondalien zei

Ziet er komfortabel uit, nu idd hopen dat de zon zich wat vaker laat zien. Ik heb van hetzelfde stof maar dan een andere kleurcombinatie een vest gemaakt, prettig materiaal.

Firewoman zei

Wauw, wat een leuke jurk. Gaaf stofje met die rozen. Dit zal je ongetwijfeld schitterend staan.

Neeltje

Handige Handjes zei

Erg vrolijk en vrouwelijk geworden! Deze jurk lijkt me heel prettig dragen.

Alice zei

Hoi Saskia, idd wat een gekke manier om de halsbies aan te zetten...maar verder een hele leuke jurk geworden, mooi model met de overslag.
Gr. Alice

Jos zei

Mooi!

corina zei

Dat is een mooie jurk geworden en de print en de kleuren vind ik ook heel erg mooi. Zal duimen dat de zon terug komt. Zo word de bies er wel vaker opgezet. Ik doe het zelf ook niet zo.

Corina

julia zei

Mooie jurk

Julia

Diana Nuland van zei

Leuk jurkje, laat de zon maar komen. Ik heb er een shirtje van gemaakt, de stof blijft heel mooi.

Ineke B zei

Mooie jurk! De stof vind ik ook erg mooi en ook het model!

Natascha Gaasendam zei

Die ziet er heel leuk uit! Ik probeer nog steeds het lef bij elkaar te schrapen om een jurk te gaan dragen met print en kleur maar dat is er nog niet van gekomen haha. Ik zag dat je een volger bent op mijn Engraved by Tisch blog maar misschien is het leuker voor jou om mijn nieuwe blog te volgen creatisch.blogspot.com. Ik wil geen reclame maken dus als je het hebt gelezen mag je de link weer weg halen.

Bets zei

Wat een leuke jurk .Zal je veel plezier van hebben. gr bets