Pages

5 juni 2013

Weer een uitdagende stap!


Ik had eigenlijk beloofd dat ik verder zou gaan met mijn tankini maar ik had weer iets mijn hoofd zitten dat uitgewerkt moest worden.



Dit soort foto's kom ik regelmatig tegen op Pinterest, en opeens had ik het idee hoe ik het uit wilde werken voor een model voor mezelf.
Vorig jaar maakte ik al comfort-bh's (bijvoorbeeld deze) en die zitten heerlijk (draag ze vaak) maar het ziet er wel erg degelijk uit. En het oog wil soms ook wat.

En opeens schoot het idee door mijn hoofd om een pushup-achtig model te maken maar wel met het comfort van mijn gewone bh's. Ik wil toch graag mijn borsten bedekt houden, dat vind ik prettiger dragen.

Ik heb het voor- en achterpandje getekend als een pushup-model. De voorgevormde cup heb ik daarop aangepast. Bij het decolleté heb ik flink wat weggeknipt. Dat gedeelte wat ik weggeknipt heb, heb ik gebruikt als basis van het schouderbandje.


Dit is het patroondeel wat het is geworden. Normaal gesproken heb ik een middenvoorhoogte van 8-9 cm, bij dit model is het 5 cm. Er wordt 4 centimeter vervangen door het tulekant.

De volgende uitdaging was het werken met omvouwelastiek. Ik had het wel een keer eerder gebruikt maar echt handig ben ik er niet mee. Moet zeggen dat het me niet tegenviel. Het kan nog wat strakker (vooral bij de okselrand die in combinatie met het kant eigenlijk net te dik werd).


De slip die er bij zit is een model uit de Ottobre. De hipster heb ik al vaak gemaakt, ik wilde nu de slip een keer maken. Hier komt het tule ook weer terug aan de zijkant.

De stof heb ik ooit gekocht tijdens de lingeriedag bij Danglez. Het is best wel een moeilijke kleur om mee te combineren maar dit kantje uit mijn voorraad past er perfect bij.

En het goede nieuws is dat hij past! Het zit mooi en bedekt dat wat het bedekken moet. Ik heb hem nog niet gedragen (op het moment dat ik dit type zit het setje in de wasmachine) maar ik verwacht dat het na een dag dragen ook nog prettig zit.

Ondertussen ben ik (eindelijk) verder gegaan met de tankini. Het prachtige weer buiten geeft echt wel het duwtje om het af te maken. Dus ik hoop die ook gauw te kunnen laten zien.

10 reacties:

Natascha Gaasendam zei

Zo cool om te zien dat mensen hun eigen Bh's maken en hij is echt mooi geworden! Ik ben me nog druk aan het verdiepen op dit onderwerp maar het lijkt me echt super om te doen!!

Marian zei

Prachtig Saskia..jij bent lekker ' out of the box' bezig...
Ik vind hem super gaaf geworden....

Jojo zei

In 1 woord: Mooi!
En degelijk? ?... door de verwerking van de tule aan de bovenkant komt deze voor mij helemaal niet degelijk over.
Ik vind het een mooi en tevens praktisch ontwerp. Bij push ups heb ik vaak dat na een uurtje mijn borsten aan de bovenkant ietwat uitpuilen ( terwijl de cup toch ruim genoeg is).

Dorothé zei

Je bra spatte van mijn reader af Saskia. Ik vind hem echt geslaagd. Ik denk dat het een geweldige uitvinding is die combinatie ook voor evt. grotere maten. Ik ben benieuwd naar je volgende project.

groetjes,

Dorothé

Firewoman zei

Mooi set. En wat een mooie verwerking van de materialen. Geniale oplossing voor een push-up voor een grotere maat.

Neeltje

corina zei

wauw die is gaaf geworden, niks degelijks aan te vinden hoor. Mooi zoals je de materialen hebt verwerkt. Hier ga je zeker erg veel plezier van hebben.

Corina

Handige Handjes zei

Mooi, met het transparante deel in de bovencup. Het maakt het gelijk wat luchtiger en minder massief.
Hier mag je er meer van maken!!

julia zei

Een mooi set leuk hoor hoe jij bezig bent

Alice zei

Ik heb een aantal jaren geleden een soortgelijke bh gemaakt voor de wedstrijd bij Eline. Was heel leuk om te maken, ben benieuwd hoe hij bij jou draagt. Bij mij viel het comfort een beetje tegen omdat er iets te weinig rekbaarheid in totaliteit was. Prachtig model is dit ook weer geworden, de kleur vind ik mooi intens.
Gr. Alice

Alice zei

Ik heb een aantal jaren geleden een soortgelijke bh gemaakt voor de wedstrijd bij Eline. Was heel leuk om te maken, ben benieuwd hoe hij bij jou draagt. Bij mij viel het comfort een beetje tegen omdat er iets te weinig rekbaarheid in totaliteit was. Prachtig model is dit ook weer geworden, de kleur vind ik mooi intens.
Gr. Alice