Pages

14 juli 2013

En dan denk ik aan Brabant.......

 
 

Op het Lingerieforum is het thema Colourblocking.

Ik had al gauw besloten om het thema letterlijk te nemen en blokken te maken. En als je aan blokken denkt dan denk je natuurlijk ook aan de vlag van Brabant.



Ik had het idee al een paar jaar geleden half uitgewerkt op een ontwerpblad. Maar er eigenlijk nooit iets mee gedaan. Maar de uitwerking van dit thema was natuurlijk de kans.





Ik heb eerst op een voorgevormde cup de banen uitgewerkt.(op deze manier)
Het geleerde op de kleuterschool vroeger kwam goed van pas want van elastisch biasband heb ik een vlechtmatje gemaakt. Er ging 4 meter wit en 4 meter rood band in.

Daarna heb ik het patroondeel op het vlechtmatje gelegd, lycra eronder en toen dubbel doorgestikt. Toen kon je het gemakkelijk uitknippen en verwerken zonder dat de bandjes loslieten.

Daarna de witte banen er aan gestikt en op de cup gespannen.

Naaitechnisch is het niet mijn beste bh geworden. Er zitten toch een paar foutjes wat betreft netheid in. Dat moet de volgende keer beter.

Maar over het ontwerp ben ik tevreden!

Het vlechtwerk is best wel zwaar, daarom kun je het niet in een slip verwerken. Maar ik heb nog wel een bijpassende rode slip liggen.

Hij gaat over een tijdje zeker mee in de vakantiekoffer
Ik weet niet of ik hem daarna nog vaak draag. Hij is wel erg opvallend geworden

Ik loop hier alleen
in een te stille stad
ik heb eigenlijk nooit
last van heimwee gehad,
maar de mensen ze slapen,
de wereld gaat dicht,
en dan denk ik aan brabant,
want daar brandt nog licht.


De volgende bh wordt er wel een van romantisch kant of zo. Even heel iets anders dan deze.

11 reacties:

Marian zei

Ooohhh Saskia, je bh's worden steeds creatiever...wat leuk zo de Brabantse vlag..
Erg mooi uitgewerkt, en een slip komt er niet bij?
Zou een grandioos setje zijn ( vind ik dan)

Ineke B zei

Heel leuk idee en een hele mooie bh geworden!

Hele fijne zondag, Ineke

Jenny zei

Jeetje, wat bijzonder knap gemaakt zo!!

Fijne zondag,

Jenny

corina zei

Wauw die is mooi geworden. Leuk hoor, en ik zie die schoonheidsfoutjes niet hoor. Je kan hem van de winter ook onder zwart aan hoor. Vind het een mooi kunstwerk wat je er van hebt gemaakt. Ben benieuwd naar je volgende setje.

Corina

Dorothé zei

Als naaister wordt je costumière en coupeuse. Als lingeriemaakster wordt je .... Ik vind het van hoog niveau wat jij maakt Saskia.

groetjes,

Dorothé

Jos zei

wat een super idee en wat een mooie uitwerking!

Atelier Eigenhandig zei

Echt heel erg mooi geworden. Die schoonheidsfoutjes zie ik niet hoor. Ik en nu al nieuwschierig naar je volgende bh. Ga zo door, je bent een super inspiratiebron.

Groetjes van Janny.

Diana Nuland van zei

Geweldig, wat een creativiteit. Ik zou deze ook super vinden als bikini!
Wat leuk dat je dat vlechtwerk nog wist van de lagere school, die mochten wij ook maken.
Dit is een ideetje om te onthouden, gaaf hoor.

Sannalin zei

Wat mooi geworden zeg. En wat een werk!

Zeker gaaf als bikini.

San

Handige Handjes zei

Ik vind het heel knap uitgewerkt.
En als je langs slip van rode lycra een wit randje maakt..dan heb je toch een prachtig setje.

Alice zei

Wat een vreselijk leuke, originele bh is dit geworden! gr. Alice