Pages

21 juli 2013

Herkansing Elke Maand Een Kledingstuk

 
 


Alweer twee jaar geleden ben ik gestart met het project Elke Maand Een Kledingstuk.

Omdat ik veel patroonbladen kocht (en nog koop) en er (te) weinig mee deed (doe) leek het me een goed plan om met mijzelf de uitdaging aan te gaan om elke maand minimaal één kledingstuk te maken uit een van deze patroonbladen. In eerste instantie ging ik alleen voor de Knipmode maar later zijn "de spelregels" aangepast en mochten de patronen ook uit andere bladen komen.

Meer dames werden enthousiast en gingen de uitdaging aan.

Jammer genoeg verwaterde deze uitdaging in de loop van de tijd. Eerst was ik druk met de revalidatie, het lingeriemaken kreeg meer voorrang en het lukt me maar niet om een inhaalslag te maken. Op een gegeven moment heb ik het maar laten verwateren.

Maar ondertussen blijf ik wel patroonbladen kopen, maak er af en toe iets uit maar ze blijven vaker nog steeds gewoon liggen.

Ook bij de andere dames zag ik dat het verwaterde en het lijkt erop dat de uitdaging nu helemaal stil ligt.

Maar daar gaan we verandering in brengen! Ik blijf het een leuk idee vinden en ik ga vanaf augustus de uitdaging weer aan om Elke Maand Een Kledingstuk te maken.
Ik ga een aantal patronen met uitdagingen zoeken (project met rits, of met kraag of.........) en die de komende tijd maken.

Maar ik ga ook nog iets anders uitproberen het komende najaar.
Ik ga op zoek naar een stijl van kleding die bij mij past en wil daarvan een aantal kledingstukken maken die onderling zijn te combineren.

Dus niet meer zoals ik nu doe allemaal losse kledingstukken die ik niet bij elkaar kan dragen maar broeken, rokken, shirts die bij elkaar passen. Maar het moet er wel afwisselend genoeg uitzien anders wordt het saai.

Als je mee wilt doen met één van deze projecten dan mag dat natuurlijk! Leuk als je ook de uitdaging aan wilt gaan.

6 reacties:

corina zei

Ik ga ook weer proberen mee te doen het zal niet mee vallen daar ik het best wel druk heb maar toch wil ik het ook weer gaan doen.

Corina

Jos zei

ik denk dat ik vanaf oktober weer aanhaak

Alice zei

Ha Saskia, ook ik vond het leuk om mee te doen, maar het is inderdaad verwatert. Leuk dat je het weer nieuw leven inblaast. Augustus weet ik niet of ik het red met de vakanties, maar vanaf september ga ik zeker mijn best doen om het weer op te pakken.
Groetjes, Alice

Bets zei

Ik weet nu al zeker dat dit me niet gaat lukken maar ik vind het wel een heel leuk idee om het weer op te pakken. gr bets

Voske zei

Hallo Saskia, leuk dat je het nieuw leven in blaast. Ook bij mij is het inderdaad verwaterd. Ik maak weleens iets maar iedere maand...dat haal ik bijna niet.

Is het de bedoeling dat degenen die meedoen allemaal hetzelfde patroon maken? Of juist dat ieder voor zich een garderobe samen gaat stellen die met elkaar te combineren is?

simoneannemone zei

Ieder mag zelf weten wat hij maakt. Je kunt ook alleen meedoen aan Elke Maand Een Kledingstuk maar ook alleen aan Kleur en Stijl.

Saskia