Pages

2 juli 2013

Voor de warme zomernachten!

 
 


Op het moment dat ik dit type schijnt er een vroeg zonnetje en is de temperatuur redelijk aangenaam op deze vroege ochtend. Maar veel van deze dagen hebben we deze zomer nog niet gehad.

Maar ik blijf er in geloven dat we dit jaar toch nog wel een paar hele warme zomerdagen gaan krijgen. En na een warme zomerdag komt er een warme zomernacht waarbij het te warm is om je pyama aan te trekken.

Mocht het zover komen dan ben ik er op voorbereid en heb ik deze zogenaamde play-suite om te dragen. De naam is ondeugend maar je kunt hem natuurlijk ook gewoon als nachtgewaad dragen :-).


Het is een gratis patroon van Fabric.com dat tot zeer grote maten gaat. Ik had niet helemaal goed opgelet en het grootste patroon uitgeknipt maar dat was dus veel te groot. Maar als het te groot is kun je het nog aanpassen.
 

Ik heb ook een bh met hipster van dezelfde stof gemaakt.

De stof op de cups heb ik onder gerimpeld zodat je geen naden krijgt die de print doorbreekt want dat vind ik zonde van de print. Ik heb ook bewust de cups niet gespiegeld zodat het een "bloemenlandschap" bleef.

Het is weer een hooggesloten bh, die zit voor mij het prettigste. De schouderbandjes lopen iets smaller toe bij de cups, een volgende keer probeer ik ze nog smaller te maken, dat staat eleganter.

De hipster is het welbekende model uit de Ottobre. Daar valt eigenlijk niet zo veel meer over te vertellen. Dat is zo'n vertrouwd patroon.

De stof heb ik vorig jaar gekocht bij mijn favoriete winkel hier. Ik was er meteen verliefd op, en vond het eerst zonde om hem te gebruiken. Maar je kunt het wel in de kast laten liggen maar dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.

Nu maar wachten op die warme zomernachten......

10 reacties:

Handige Handjes zei

Een heerlijk zomerse set is het geworden! En nu maar duimen voor de warme, zomerzon....

Diana Nuland van zei

Mooi stofke Saskia, ik vind de playsuite zo'n snoepje.

Bets zei

Oh Saskia wat een leuk setje is dit geworden zeg. Ook een mooi stofje. En die zomer ik blijf er ook in geloven hoor eens komt het. gr bets

Firewoman zei

Wat een heerlijk zomers setje. Gewoon lekker dragen in de tuin met het warme zomerse weer zou ik zeggen. Geniet ervan!

Neeltje

corina zei

Oh die is leuk geworden je playsuite. Mooi zoals je de stof hebt verwerkt in je setje. Hier ligt deze stof ook nog te wachten. Je gaat er de komende week denk ik wel plezier van hebben als ik de voorspellingen zo hoor.

Corina

Dorothé zei

Ziet er mooi uit Saskia. Fris en fleurig. Mijn naaiwerk ligt een beetje stil helaas. Ik probeer wat te lezen om de stress te lijf te gaan, maar ik heb nog geen e-reader.

groetjes,

Dorothé

Marian zei

Erg leuk setje Saskia...stofje ligt hier ook nog te wachten..
je play -suit is gaaf, en je setje ook lekker fris en vrolijk...

Emma zei

Leuke vrolijke frisse set heb je gemaakt. De play-suit is erg geslaagd.Het is een romantisch geheel.

Jos zei

De warme dagen zijn aangebroken, dus je zit er mooi bij!

Caroline Desterbecq zei

heel mooi gedaan ;)