Pages

10 augustus 2013

Kleurig setje





Voor dochterlief weer eens een setje gemaakt. De stof maakt er een fleurig setje van.
Gekocht bij Swanenberg, ik was meteen weg van deze mooie kleurencombinatie.

Ze draagt graag door mij gemaakte lingerie maar ze vroeg wel of er iets aan de binnenkant van de cups gedaan kon worden. Bij gekochte bh's zijn de voorgevormde cups in de juiste kleur of zijn ze gevoerd. Dat wilde ze ook voor de zelfgemaakte bh's.

Natuurlijk ga ik zo'n uitdaging aan, want ze heeft wel gelijk dat het het net allemaal wat mooier maakt. Niemand die het ziet als je het draagt maar dat maakt niet uit.





En zo ziet de bh er nu aan de binnenkant uit. Ik heb het patroon gebruikt van de cup met één figuurnaad maar de naad verder doorgeknipt zodat je twee delen had.
Deze in elkaar gezet en aan de binnenkant vastgeregen en daarna gezigzagd op de rand van de voorgevormde cup.

Zoals je het nu ziet zit de voering los maar bij het dragen spant dat zich mooi tegen de cup aan.  Ik heb het afgekeken bij een bh van mijzelf van Triumph (van heel lang geleden toen ik nog af en toe een gekochte bh droeg) . Daar is dat op dezelfde manier gedaan.

Ze moet de bh nog dragen, dan weten we zeker of de uitdaging geslaagd is, maar het lijkt erop dat dit goed is gegaan.

Ik heb er ook een hipster bij gemaakt. Van het bekende model uit de Ottobre van 2008.

Het is alweer 10 augustus, ik ben al begonnen aan het project voor Elke Maand Een Kledingstuk. Het wordt een rok deze keer met allemaal technische uitdagingen. Ik hoop dat ik die gauw kan laten zien!

6 reacties:

Mariëtte zei

Ziet er fantastisch uit heerlijk stofje

Jos zei

Mooi gemaakt!

Gondalien zei

Een mooi fleurig setje en erg netjes afgewerkt.

corina zei

Ik snap dat je het stofje niet kon laten liggen. Zou je ook voor een bikini kunnen gebruiken.

Corina

Firewoman zei

Leuke stofje en een geslaagde uitdaging lijkt me. Ik ben benieuwd of ze hem zal goedkeuren ;-)

Neeltje

Kim zei

Wat een vrolijkerd! Leuk. Lijkt me nog best lastig om de binnenkant van de cups precies zo te bekleden dat het niet te strak zit o.i.d. Maar wel een mooi resultaat!