Pages

15 augustus 2013

Onderhoudsbeurt

 
 

Soms (bij mij één keer per jaar) moet je je machine in de watten leggen en hem wegbrengen voor een onderhoudsbeurt.

Nou was het probleem dat de winkel waar ik mijn Pfaff gekocht heb hier is gesloten (nog wel een filiaal ergens anders). Ik kon hem nog wel daar brengen door hem hier naar een van de stoffenwinkels te brengen (daar haalt hij ze dan op)  maar dan was ik hem een week kwijt. En ik vind het ook prettiger  om rechtstreeks contact te hebben.

En hoewel ik niet elke dag achter de naaimachine kan zitten wil ik hem wel klaar hebben staan op het moment dat ik iets wil doen.

Daarom de machine vandaag weggebracht naar de laatste naaimachinewinkel die we hier in de stad hebben. Ik ging er vroeger ook al heen met mijn eerste Singer maar ben daarna bij andere winkels terecht gekomen. Er zijn nieuwe naaimachinewinkels gekomen en weer gegaan maar hij blijft er tot nu toe zitten.

Ik vond dat de steken op katoenen stof minder mooi werden dus ik heb wat proeflapjes meegegeven zodat hij weer perfect afgesteld kan worden zodat hij er weer een jaar tegenaan kan.

Dus hij is een nachtje uit logeren..............en ik mis hem nu al!

Ga mijn kamer maar eens opruimen zodat ik van het weekend weer aan de slag kan.

3 reacties:

Handige Handjes zei

Zeer herkenbaar.....ik heb er ook moeite mee om mijn machine uit logeren te sturen.
Maar goed onderhoud is erg belangrijk, dus soms moet je er even doorheen.
Ondertussen kun je alvast nieuwe projecten voorbereiden of inderdaad eens goed opruimen.

Diana Nuland van zei

Ook zeer herkenbaar, maar noodzakelijk. Moet ook nodig mijn machine wegbrengen.

corina zei

Ik ook maar ben hem meestal een week kwijt ga eens kijken of het in de vakantie kan en dat ik dan ff wacht.
Anders breng ik hem na de vakantie weg. De ene zaterdag brengen de ander halen.

Corina