Pages

20 augustus 2013

Uitdaging augustus: Rok Knipmode feb 2011





Voor de uitdaging van Elke Maand Een Kledingstuk maakte ik een rok uit de Knipmode van februari 2011.

Eerder schreef ik al dat ik in de uitdaging meer technische dingen wilde uitproberen. En dat is met deze rok gelukt. Er zit een ritssluiting met overslag in het voorpand, heupzakken en achterzakken en ook een split achter.

Misschien klinkt het voor sommigen niet echt als een uitdaging maar de laatste tijd heb ik vooral lingerie en tunieken van tricot gemaakt. En deze technieken waren ver weggezakt.
Maar met behulp van het Zelfkledingmaken-forum en de techniekboeken van Burda en Knip is het me gelukt.

Het is een katoen-achtige stof met een heel klein beetje rek en dat laatste zit wel prettig.
Ondanks de felle kleuren is hij bedoeld voor de komende herfst/winter. Een leuk vest of jasje erop (moet ik nog maken) en een paar zwarte laarzen met een legging eronder.

Ik weet nog niet welke kleuren ik er op ga dragen. Dat moet ik nog uitzoeken bij mijn Kleur en Stijl project. Daar later meer over.

Maar voor nu ben ik blij en tevreden dat ik de uitdaging voor augustus gehaald heb.


Helaas kreeg ik de foto niet duidelijker door de print is het moeilijk om de details goed in beeld te krijgen.

Op het forum kun je meer lezen over de andere uitdagingen. En natuurlijk ook op onze blog.

6 reacties:

Gondalien zei

Wat een leuke vrolijke rok is dit. Maar waarom wachten met dragen tot het najaar? Meteen eenvoudig t-shirt kan het nu toch ook al.

Elfi zei

Leuke rok, superleuk stofje. Ik heb me gelijk maar aangemeld op het forum.

Dorothé zei

Hij is heel leuk geworden Saskia en je kunt er echt van alles op dragen. Ik heb nu net al mijn klusjes af (zie laatste blog), dus nu begin ik ook weer aan het echte werk.

groetjes,

Dorothé

corina zei

dat is een mooie stof, vind je rokje ook heel erg mooi geworden kun je veel leuke dingen op dragen (maken).

Corina

Alice zei

Hoi Saskia, leuk rokje geworden en goed dat je de uitdagingen van de rits, beleg en zakken bent aangegaan! Het heeft een mooi resultaat opgeleverd. De vakantie zit er voor ons op, dus nieuwe plannen en voornemens en 1 daarvan is de uitdaging weer oppakken. Een al veel eerder geknipte blouse ligt naast de machine klaar om de komende dagen af te maken..
Gr. Alice

Bets zei

Lekker vrolijk rokje. En ja soms moet je ver in je geheugen graven om iets te voltooien. Maar het is mooi geworden.
gr bets