Pages

12 september 2013

30 dagen een bericht dag 12





Hebben jullie ook zo'n moeite om al je verschillende wachtwoorden te onthouden?
Dat je weer een melding krijgt dat het wachtwoord niet goed is?

Er was een tijd (tja vroeger) dat je helemaal geen wachtwoorden had.
Alleen als kind met verstoppertje spelen anders mocht je niet meedoen.

In mijn herinnering was het eerste wachtwoord dat je moest onthouden je pincode van je bankpas.
Daarna kwam de computer en met het onbeperkte internet ook steeds meer websites en forums waar je lid van werd en je moest inloggen met een wachtwoord.

En dan volg je het advies om niet steeds hetzelfde wachtwoord te gebruiken maar dan weet je niet meer welk wachtwoord bij welk forum of website hoort. En dan klik je maar weer op de knop van wachtwoord vergeten.

En dan mag je niet hetzelfde wachtwoord als voorheen gebruiken dus moet je weer een nieuw wachtwoord kiezen dat je daarna weer vergeet en begint het weer helemaal opnieuw.

Op een gegeven moment was de computer zo slim dat hij jouw wachtwoord voor je wilde onthouden. Een heel goede uitvinding wat mij betreft. Want soms is een computer slimmer dan ik.

Ik weet het er zijn ergere dingen dan dit wachtwoordenverhaal. Maar even zeuren zo af en toe is ook wel weer lekker.

30 dagen een bericht.
Dit is dag 12



2 reacties:

Bets zei

En ik maar denken dat ik de enige ben. hihihihi
gr bets

corina zei

goh wat is dit herkenbaar zeg, lekker hé ff zeuren soms is het gewoon fijn en lucht het op.

Corina