Pages

30 september 2013

30 dagen een bericht dag 29




Ik heb hier vaak op mijn blog allemaal handigheidjes laten zien waar ik enthousiast over was.
Veel ervan gebruik ik nog steeds met plezier maar niet alles was zo handig als het bleek.

De schaar hierboven gebruik ik nog steeds vaak voor draadjes en zo weg te knippen.

En deze schaar voor het grote knipwerk (al begint hij wel bot te worden)
 
Over dit vulpotlood om op stof te tekenen was ik enthousiast maar in de praktijk bleek het minder te werken. Op lycra helemaal niet en op de gewone stof vind ik het gewoon niet echt handig. Gebruik toch liever gewoon krijt of een verdwijnstift.
 
 



Deze schaatsmallen voor bij het patroontekenen. Gekocht bij De Kwast. (krijg regelmatig vragen waar ik ze gekocht heb). Heel erg handig om bochten te tekenen.



 

Over dit wateroplosbaar garen ben ik nog steeds heel enthousiast! Nooit meer draadjes pulken (rijgen wordt nog bijna leuk). Het is wel een stuk duurder dan gewoon rijggaren maar je doet heel lang met een klosje.


Velen zijn enthousiast over deze spelden maar mij vielen ze toch wat tegen. Ik heb al zoveel kromme spelden dat het gewoon zonde is want ze waren duur. Dat ze gemakkelijk te spelden zijn weegt daar niet tegenop. Daarom maar terug naar mijn spelden van de Zeeman.



En deze draaddoorhaler wordt ook heel vaak gebruikt. Heel handig met die bibberige handen van mij, nooit meer saggerijnig omdat ik de draad er niet doorheen krijg.



En hoewel het lostornen van stof nooit echt leuk is (en lycra helemaal niet) helpt dit tornmesje wel om het wat gemakkelijker te maken. Heel handig dat ergonomisch handvat.


En als laatste van het rijtje nog deze lijmstift. Ik gebruik hem heel vaak om iets tijdelijk vast te plakken (bijvoorbeeld de schouderbandjes voordat je ze vaststikt). Heel handig geen geklieder (al zijn er ook dames die hiervoor ook een gewone prittstift gebruiken)
 
Leuk al die handigheidjes die het zelfmaken van lingerie en kleding net wat handiger maken.
 
30 dagen een bericht
Dit was dag 29
 


 

4 reacties:

Dorothé zei

Goede tips Saskia, dat lijmen ga ik nu ook toepassen.

groetjes,

Dorothé

Bets zei

Fijne tip van die lijm kende ik nog niet. gr bets

corina zei

Ook hier iemand die naar aanleiding van de eerdere berichtjes erg blij is met de tips. Heb het oplosbare rijggaren en de lijm al in huis en ook al gebruikt. Dank je wel bij deze voor de info. De spelden worden hier nog wel gebruikt maar alleen voor de lingerie.

Corina

simoneannemone zei

Ik gebruik ze ook alleen bij het lingeriemaken maar ook daar gaan ze krom.