Pages

7 oktober 2013

Naaipatronen ontwerpen en gebruiken




En toen kwam ik dit boek ook nog tegen in de voordeelboekenwinkel hier in de stad.

Het boek is van Lee Hollahan en komt uit dezelfde serie als het andere boek dat ik vorige week gekocht heb.

In dit boek staat informatie over de verschillende stoffen, wanneer je wat gebruikt, het aanpassen van patronen bij afwijkende maten en het zelf ontwerpen van patronen.

Leuk en leerzaam om te lezen met ook nu weer veel tekeningen en foto's.

En bij de kassa bleek dat het boek ook nog flink afgeprijsd was dus dat weer een voordeeltje.


 
 
 
Maar nu  heb ik weer genoeg boeken gekocht (het lijkt wel of ik een vervanging zoek voor mijn hamsterstop) en moet ik toch echt weer iets gaan doen.
 
Zat een beetje in een naaidipje. Weet eigenlijk niet zo goed wat ik wil gaan doen. Begin dan maar weer ergens aan en ik leg het weer weg of het gaat allemaal mis en kan ik weer opnieuw beginnen.
 
Soms heb ik van die periodes dat het creatief gewoon even niet lekker gaat.
 
Ik heb het lingeriesetje waar ik mee bezig was maar weggegooid. Het werd het toch niet.
Vandaag aan een een nieuw setje begonnen en het lijkt erop dat de naaidip aan het overwaaien is want het setje begint al ergens op te lijken.
 
Nu maar hopen dat het zo goed blijft gaan, en anders lekker op de bank met mijn nieuwe boeken. 

5 reacties:

Diana Nuland van zei

misschien kun je meedoen aan de ontwerpuitdaging. :)
Of je laat ons kiezen uit een aantal kantjes...je zou met de surprice lycra kunnen beginnen...
Heel herkenbaar om af en toe een naaidipje te hebben. Bij mij werkt iets nieuws kopen vaak niet, dan word de druk voor jezelf vaak nog groter. Je moet dan voor je 'schuld'gevoel nog zoveel doen... en toch blijf ik me daar op betrappen...ben benieuwd of jij daar ook 'last' van hebt.

Sigrid zei

Naaidip zeker herkenbaar. Maar ook het kopen van boeken in plaats daarvan, bij mij zijn er drie onderweg (en mijn laatste werkstuk dat afgerond is al weken geleden).

Bets zei

Hoi Saskia,

Zo'n dip heb ik ook wel eens waait vanzelf over. Mooi boek volgens mij.

gr bets

corina zei

Naaidip is ook hier herkenbaar hoor.
Lijken me wel handige boeken.

Corina

Alice zei

Hoi Saskia,
volgens mij helemaal niet gek, zo af en toe een dipje op een of ander gebied, heel herkenbaar.
Mooi boek heb je gekocht! Ik denk, jou een beetje kennende, dat de inspiratie vast wel weer terugkomt.
Gr. Alice