Pages

6 november 2013

Karamel Appel Tarte Tatin



Vorige week was ik jarig en ik kreeg onder andere twee leuke kookboekjes.
En natuurlijk worden de recepten uit zo'n boekje uitgeprobeerd.

Uit het boekje Taarten en Cakes 100 recepten heb ik deze Karamel Appel Tarte Tatin gemaakt.
Ik heb een kleine taartvorm gebruikt (alle hoeveelheden gehalveerd).

Ben vandaag weer begonnen met sporten in de sportschool dus eigenlijk moet ik er ook van afblijven. Of dat gaat lukken?


Dit zijn de boekjes die ik gekregen heb. Ook de broodrecepten zijn de moeite waard.
We hebben vorige week weer 28 kilo meel bij de molen gehaald dus ook deze recepten kan ik gaan testen.


De naaidip is nog niet helemaal over maar lijkt wel over zijn hoogtepunt heen te zijn.
Ik heb de broek afgemaakt (foto volgt snel) en een tuniek in elkaar gezet.

De tuniek was een model uit de My Image en is helaas te klein. Die maten vallen toch iets anders uit dan die van de Knipmode en ik had het nagemeten maar het was toch te krap.. Die ga ik opnieuw maken als ik het patroon vergroot heb. (of heel hard werken bij de sportschool kan ook).

2 reacties:

Firewoman zei

Mmm, die taart ziet er heerlijk uit. En ik zou in eerste instantie gaan voor nog een keer het tuniek maken. Anders raak je zo gedemotiveerd als je er niet in past (resultaat bij de sportschaal laat misschien ook iets langer op zich wachten).

Neeltje

Dorothé zei

Hi Saskia,

Koken en naaien als hobby kan een funeste combi zijn.

Naaidip is herkenbaar. Ik kan ook vaak pas met naaien beginnen als al het andere klaar is en dan heb ik er geen energie meer voor. Soms laat ik dan dus bewust de boel de boel en ga die dingen doen die ik echt wil doen en gek genoeg lukt dan de rest daarna ook nog wel.

Toi toi,

Dorothé