Pages

25 november 2013

Nieuw setje en elke maand een kledingstuk



Het heeft even geduurd voordat ik weer iets van me liet horen, maar ik had eigenlijk ook weinig creatiefs te melden de afgelopen weken.

Langzaam trekt de creatieve dip weg en ik zit weer steeds vaker achter de naaimachine. Fijn dat ik deze manier van ontspannen weer terug krijg.

Dit lingeriesetje zit naaitechnisch nog niet helemaal goed in elkaar maar dat komt bij de volgende wel weer goed (hoop ik).

Het kant is over de voorgevormde cup gespannen, het kon alleen met een naadje omdat het kant te weinig rek heeft om het in een keer te spannen.

In eerste instantie had ik het achterpand ook van kant gemaakt maar toen had ik te weinig rek. Daarom heb ik het achterpand ook van de creme-kleurige lycra gemaakt. Jammer van het ontwerp maar dat maak ik nog wel een keer met een ander kantje.

Het is een balconetmodel en hij past goed. Toch weer een setje voor mezelf erbij na lange tijd.





En deze foto had ik nog niet op mijn blog geplaatst. Het is de op maat getekende broek voor de uitdaging van september (ja ik weet het, is al even geleden). Omdat het een proefmodel was is het een heel simpel model. Deze ga ik dragen onder mijn tunieken.

Maar ik heb nu een passend model van waaruit ik allerlei variaties kan gaan maken.





En omdat het bleef kriebelen om toch een nieuw barbiehuis te maken heb ik vorige week dit barbiehuis gekocht via Marktplaats.

Op mijn barbieblog kun je lezen wat mijn plannen hiermee zijn.

5 reacties:

Firewoman zei

Mooi setje. Ik vind het kantje er sjiek uit zien. Op naar de volgende?

Neeltje

Gondalien zei

Fijn dat de creatieve zin weer terug komt. Je hebt een erg mooi kantje gebruikt, de bh ziet er mooi uit.

Caroline Desterbecq zei

dit is een mooi setje geworden !!

corina zei

Fijn dat het weer een beetje beter gaat op creatief vlak.
Mooi setje heb je weer gemaakt, vind het kantje ook erg mooi.
En de broek komen er daar nog meer van? Ziet er goed uit.
Veel plezier met je poppenhuis.

Corina

Dorothé zei

Lekker dat je je dipje verslagen hebt en weer vol plannen bent. Die broek biedt veel mogelijkheden, je setje is geinig en dat poppenhuis is een echte uitdaging.

Groetjes,

Dorothé