Pages

2 december 2013

Elke Maand Een Kledingstuk Oktober



En dit is mijn bijdrage voor Elke Maand Een Kledingstuk voor de maand oktober.

Het is het patroon Usedom van Anja Müssig dat ik twee weken geleden besteld heb bij Kleurenmix .
Het patroon is lekker wijd en heeft vleermuismouwen waarbij je kunt kiezen uit twee verschillende mouwen. De ene wat wijder dan de ander. Dit is de wijde versie.


Ik heb hiervoor een dunne gebreide stof gebruikt die ik twee jaar geleden op de markt gekocht heb. Het shirt is wel 15 cm verlengd omdat ik hem anders te kort vindt voor mij. Wil toch dat een shirt over mijn heupen heen valt anders loop ik er steeds aan te trekken. Onderaan het shirt zit een brede band.

Het is alleen jammer dat het patroon niet precies in het midden van het pand paste. Daarvoor was het patroon te breed.


Het shapewear-jurkje dat ik begin dit jaar op maat heb getekend en gemaakt draag ik best wel vaak, dus het zou handig zijn als ik er nog een paar bij zou maken. Deze lagen al een paar weken geknipt en gespeld te wachten maar het kwam er niet van om ze in elkaar te zetten. Vorige week mezelf gedwongen om ze toch eens in elkaar te zetten en dan is dat zo gedaan.


Met een aantal dames zijn we via Skype aan het tekenen volgens de methode van Bella Hendriks. Net zoals we dat eerder deden volgens de methode van Kristina Shin.

Het is me in al die jaren nog niet echt gelukt om een perfect passende slip te tekenen. Ik draag ze wel maar het was het telkens net niet.  Ik greep telkens weer terug op mijn bestaande patronen van een nagemaakte slip en de hipster uit de Ottobre.

De eerste versie die ik deze keer getekend heb was het ook net niet maar de tweede versie zit al bijna helemaal goed. Ik moet alleen het elastiek bij de pijpjes iets strakker aanzetten en dan heb ik (eindelijk) een goed patroon waar ik mee kan gaan variëren.
Dit is een tailleversie (het lijkt net een tent), ziet er niet echt uit maar het zit wel heel prettig.

Volgens mij is mijn naaidip toch wel een heel eind voorbij! Ik ga met het volgende project beginnen.

5 reacties:

Firewoman zei

Nou, jij bent weer lekker bezig. Ziet er allemaal goed uit.

Neeltje

corina zei

Dat is een heel mooi shirt geworden. Fijn dat je naaidip teneinde is.
Vind je slip er comfortabel uitzien en je rokjes ben ik wel benieuwd naar. Misschien moet ik ook maar eens zoiets gaan maken.


Corina

Handige Handjes zei

Het ziet er allemaal top uit. Fijn dat je dipje weer voorbijtrekt.

Bets zei

Wat leuk dat je naai dip voorbij is. Heerlijk weer aan de slag en mooie dingen maken maar dat is jou wel toevertrouwd. gr bets

Bets zei

Fijn dat je dip over is en ik weet zeker dat je prachtige dingen gaat maken want dat is jou wel toevertrouwd. gr bets