Pages

16 december 2013

Online-thema Afrika Lingerieforum





Deze bh heb ik voor dochterlief gemaakt. Het stofje is een giraffeprintje dat perfect past in het online-thema van het Lingerieforum dat voor de winter 2013-2014 Afrika is.

Ik wist natuurlijk al een tijdje dat dit het thema zou worden omdat lid van het lingerieteam dit thema mee voorbereid heb.

Toen ik dit stofje weer tegenkwam in mijn kast (voor de zomer gekocht bij KB) wist ik meteen wat ik voor het thema zou maken. Een simpele bh waarbij het stofje voor zich spreekt.





Deze keer wat nieuwe dingen uitgeprobeerd. Zo heb ik het elastiek bij de oksel iets doorlaten lopen bij het okselpunt, daar een lusje van gemaakt waarin het ringetje vast zit.
Dit had ik gezien op de dvd van Bella Hendriks die ik een tijdje terug nog een keer heb gekeken. Het schuifje van de schouderband komt dan ook voor te zitten waardoor het gemakkelijker zelf verstelbaar is.



Verder heb ik het schouderband niet vanaf de sluiting laten lopen maar in de ronding picot-elastiek vastgezet en vanaf het aanzetpunt heb ik het schouderband vastgezet. De ronding vanaf de sluiting loopt dan mooier dan bij het vaak stugge schouderband. Dit had ik gezien bij KB.

Het achterpand loopt ook schuiner naar beneden. Dit volgens de methode van Kristina Shin.
Ik combineer de methode van Bella Hendriks en Kristina Shin voor het tekenen van de panden. Als het achterpand wat schuin naar beneden loopt dan zit het comfortabeler.



Bij de bh hoort natuurlijk ook een slip. Dit keer weer het bekende hipstermodel uit de Ottobre van winter 2008.

Deze bh was vorige week al af (maar het maken van foto's kwam er niet van) en ondertussen ben ik alweer druk bezig geweest met mijn kerstjurk en de surprise-bh.

8 reacties:

corina zei

Die is heel erg mooi geworden en het idee van het picot met het ringetje vind ik wel een hele mooi oplossing. Vind ook het pico mooie bij het achter pand, heb ik ook gezien bij kb. Zo doen we overal weer ideeën op leuk is dat. Ik denk dat er een heel erg blij is met het setje.

Corina

Diana Nuland van zei

Kei leuk setje.
Het is geen giraffe print, eerder een katachtige.
Het achterpand is zo veel mooier, ga het zo ook voortaan bij alle bh's toepassen.

Anoniem zei

Heel mooi setje, zonder poespas is bij deze drukke print absoluut het mooist. De picot in het achterpand gebruiken voor het ringetje is inderdaad mooier zo. Dat ga ik ook zo doen.
Gr. Jolanda

Dorothé zei

Heel leuk en mooie subtiele details. Je verbetert jezelf steeds.

Groetjes,

Dorothé

Jos zei

Mooi setje geworden en leuk om al die details te lezen die je her en der vandaan hebt gehaald.

Anoniem zei

Bedankt voor de interessante informatie

Alice zei

Leuk stofje heb je gekozen, echt voor een hippe tiener. De experimentjes in het maken van de bh zijn leuk om te lezen en zeker als ze in de smaak vallen en de set met plezier wordt gedragen.
Groetjes, Alice

Bets zei

Wat een kei leuk setje is dat geworden zeg.gr bets