Pages

16 februari 2014

Rood setje




De afgelopen weken heb ik dit rood setje gemaakt.

Het kantje heeft verschillende rood-tinten van roze tot donkerrood. Ik had er eerst een donkerrode lycra uitgekozen maar daarbij kwam het kantje niet mooi uit. Met deze helderrode lycra komt het kantje wel mooi tot zijn recht.

De voorgevormde cups heb ik nu alleen bekleed met het kantje (normaal gesproken doe ik daar een laag lycra onder), met de witte achtergrond krijg je een helder geheel.


Middenvoor en een stukje van het achterpand zijn bekleed met witte niet rekbare chameuse, dat geeft een elegante look aan het geheel.
Het kant is niet voldoende elastisch om het hele achterpand van kant te maken. Daarom heb ik er voor gekozen om het laatste stukje van dubbele lycra en powernet te maken.

Doordat je uit het eerste stukje van het achterpand de rek eruit haalt moet je het ander stuk aanpassen om de verloren rek toe te voegen.

Over de hipster is weinig nieuws te vertellen. Het is het oude vertrouwde model uit de Ottobre najaar 2008.

Ik ben blij met mijn nieuwe elegante setje. Ik zal deze stijl zeker vaker gaan maken.

(en nee, het was niet bedoeld als Valentijnssetje :-) daar doen wij niet aan  )


11 reacties:

Firewoman zei

Wat een mooi setje is dit. Het kant zo direct over de cups geeft een verrassend effect. Erg mooi gedaan.

Neeltje

corina zei

Wauw die is mooi geworden, sjiek en romantisch.
Heel mooi zoals je het witte ook in het ap terug laat komen.
Hier ga je veel plezier van hebben.
Hele mooie combinatie van materialen en ontwerp.

Corina

Marian zei

Dit is een gaaf setje!!! hele mooie kleur, en mooie verwerking van dat kant ....

Gondalien zei

Wauw, die is super! Heb je het kantje ook nog verwerkt in het schouderband?

Alice zei

Hoi Saskia, mooi, elegant setjes geworden. Het kant komt op deze manier inderdaad heel mooi tot zijn recht. Gr. Alice

Jos zei

Mooi setje, kan ook mooi met kerst ;-)

Handige Handjes zei

Ik vind dit één van de mooiste setjes die je gemaakt hebt. En rood..dat kan het hele jaar door!
Fijn dat de pasvorm zo goed geworden is....

Kim zei

Ik vind dit een hele mooie set, hier houd ik van!
Het is ook een hele mooie kleur rood, lekker fris en pittig!

Rachel zei

Prachtig werkelijk! Ik wou dat ik al zover was.

Groetjes,
Rachel

Dorothé zei

Ik wilde ook wauw zeggen. Weinig origineel maar wel gemeend.

Groetjes,

Dorothé

Diana Nuland van zei

Erg mooi Saskia, die zul je met plezier dragen.