Pages

4 februari 2014

Recepten uitzoeken




Sinds eind vorig jaar hebben we een nieuwe keuken en het voornemen is er weer om meer nieuwe recepten uit te gaan proberen. Wat meer variatie in de maaltijden hier zal helemaal niet zo slecht zijn.

Normaal gesproken ga ik best wel met de tijd mee op computergebied maar hierin ben ik best wel ouderwets. Niet de recepten opslaan op de computer maar uitprinten en in een map stoppen zodat ik door mijn receptenmap kan bladeren om kookinspiratie op te doen. 

Nu had ik al ergens in de zomer al mijn kooktijdschriften (koken en genieten, Allehande etc.) uitgezocht en de recepten uitgescheurd die ik ooit nog wilde uitproberen.

Nu toch maar eens de tijd genomen om ze verder uit te zoeken en uit te knippen. Elke dag knip ik er een paar uit (knippen gaat niet zo gemakkelijk op het moment) en plak ik ze op een vel papier die weer in een showhoesje gaan. Alles soort bij soort in de map en langzamerhand wordt het al een gevulde map.

Niet alleen voor het dagelijks eten maar ook veel bakrecepten heb ik uitgekozen. Ik vind het nog steeds leuk om te bakken. Niet alleen brood maar ook verschillende cakes staan hier regelmatig in de (nieuwe) oven.

Ik vermaak me wel in deze grijze februari-maand.

3 reacties:

Firewoman zei

Heel herkenbaar. Ook hier pak ik de kookboeken of tijdschriften te voorschijn voor inspiratie. Veel plezier met de nieuwe keuken.

Neeltje

Marian zei

Ik doe het al jaren zo...er staan intussen al 6 grote mappen :)

corina zei

Ik verzamel heel veel van internet en ja die staan in een map op de pc.
Soms print ik ze uit en gaan ze bij de recepten die ik net als jullie verzamel (nog niet in een map).

Moet zeggen dat sinds ik via grip op koolhydraten ben gaan doen ik wel gevarieerder eet.

Veel plezier met het uitzoeken en dan later weer met het bakken.

Corina