Pages

2 maart 2014

Elke Maand Een Kledingstuk; een nieuwe poging


In juli 2011 ben ik begonnen met de actie Elke Maand Een Kledingstuk.
De achterliggende gedachte is dat veel kledingmaaksters veel patronen / bladen kopen en daar eigenlijk (te) weinig meedoen.

Deze actie zou een stimulans moeten zijn om in ieder geval elke maand één kledingstuk te maken uit een van de gekochte bladen. Want anders blijven ze maar liggen en dat is helemaal zonde.

Nu een kleine 3 jaar verder is het me nog niet gelukt om een langere periode elke maand een kledingstuk te maken. Allerlei (goede en minder goede) redenen waarom niet maar toch baal ik er stiekem een beetje van.

Ik wil mezelf niet teveel druk opleggen want dat werkt averechts bij mij maar aan de andere kant vind ik dit nog steeds zo'n leuk initiatief dat ik (weer) een poging ga wagen om er aan te beginnen.

Dus vanaf deze maand wil ik elke maand minimaal één kledingstuk uit een van de gekochte bladen of patronen maken. Dat hoeft niet het laatste blad te zijn maar mag er ook een zijn van 3 jaar geleden.

Op het Zelfkledingmaakforum zijn er ook nog een paar dames die meedoen maar ook als je geen lid bent van het forum mag je meedoen (al is het forum een aanrader om je aan te melden).

Ik ben benieuwd wie de uitdaging met mij (opnieuw) aangaat?




De patronen voor de maand maart heb ik vanmorgen al uitgetekend (op onze nieuwe grote keukentafel).
Beiden uit de nieuwe Burda Plus (voorjaar 2014).
En vorige week heb ik ook nog de Sandra voor grote maten en de Knipmode gekocht dus redenen genoeg om hier weer serieus aan te beginnen.



7 reacties:

corina zei

Ik wil wel weer meedoen hoor, volgens mij heb ik de laatste er niet meer op gezet omdat ik zoiets had van niemand doet het meer. Wel heb ik ze op het forum gezet.

Corina

Diana Nuland van zei

Ik heb nog wel wat gemaakt de laatste tijd, maar geen foto's meer gemaakt. Misschien wel weer leuk om op te pakken. Ik doe ook mee, ga wel eerst smokkelen door een aantal werkstukken die al af zijn...

Alice zei

Hoi Saskia,
Ja, wil ook graag weer meedoen, is toch een stok achter de deur. Eerst de borduurbeurs begin april en daarna is er weer tijd voor andere dingen. Groetjes, Alice

Dorothé zei

Hi Saskia,

Mijn berg verstelwerk is weg, nu nog de aanpassingen van de kleding die ik kreeg en dan..... zou het moeten lukken. Volgende maand moet ik aan kunnen haken.

Groetjes,

Dorothé

simoneannemone zei

@Corina: Ik heb de blog op non-actief gezet omdat er te weinig gebruik van wordt gemaakt. Er was veel spam op.

@Diana, @Alice; @Dorothé : Leuk als jullie ook weer mee gaan doen ik zie jullie foto's tegen die tijd wel op jullie blogs verschijnen :-). (meedoen op het forum mag natuurlijk ook )

Debbie van den Beld zei

Hallo,
Ik ben helemaal nieuw op dit forum maar graag meedoen met de uitdaging, als het nog kan

Vooral met dit mooie weer begint er weer van alles te kriebelen :-)

Groetjes debbie

simoneannemone zei

@Debbie: leuk dat je ook meedoet! Laat je op het forum ook je foto's zien als je zover bent?