Pages

18 maart 2014

Elke Maand Een Kledingstuk Maart 2014





In mijn vorig bericht schreef ik dat ik het project Elke Maand Een Kledingstuk weer serieus wilde oppakken en voor de maand maart is dat in ieder geval gelukt.

Het patroon komt uit de Burda Plus Voorjaar 2014 en is gemaakt van een tricot stofje dat ik vorig jaar op de markt in de uitverkoop voor € 2,50 hebt gekocht.



Ik heb eerst een toile gemaakt van een katoentje van de Ikea.
Katoen en tricot is natuurlijk niet helemaal vergelijkbaar (alleen al de rek) maar ik wilde wel een idee krijgen van het patroon en de pasvorm omdat ik de patronen van Burda nog niet ken.

De belijning op borsthoogte moest wat worden aangepast en ik heb de halslijn uitgediept.
In het origineel zaten ook kapmouwtjes, die heb ik aangepast naar gewone mouwen.
De mouwen hebben achter iets teveel ruimte dat moet bij de volgende nog worden aangepast.

Dus eigenlijk is de jurk een beetje van Burda en beetje van mij.

Door de drukke stof is de belijning op de foto niet echt goed te zien maar hij zit heel mooi.
Ik heb er weer een leuke zomerjurk bij, maar ook in de lente op zonnige dagen al draagbaar met een leuk vestje er over.

De uitdaging voor maart is in ieder geval geslaagd!
Een patroon uit een blad gemaakt en de moeilijkheidsgraad wat opgehoogd door hem pasklaar te maken met de toile en de patronen

Ik ga nu weer verder met mijn lingeriesetjes en ondertussen alvast eens bedenken wat ik voor de uitdaging voor april ga maken.

5 reacties:

corina zei

Heel mooi stofje, en dat is een hele mooie jurk geworden.
Fijn dat het heeft gewerkt om vooraf een pasmodel te maken.

Ben benieuwd naar wat er de volgende maand gaat komen.

Corina

Gondalien zei

Wat een leuk en fleurig jurkje. Knap van je al die aanpassingen. En nu maar hopen dat de lente door wil zetten. Succes met de uitdaging.

Alice zei

Inderdaad mooie belijning van de jurk! Ik heb bewondering voor je keuze om een pasmodel te maken, ik weet dat het beter is om te doen, maar vind het vaak zonde van de tijd tot het uiteindelijke model net niet helemaal goed is... Leuke vrolijke jurk geworden, laat het lenteweer maar weer losbarsten! Groetjes, Alice

Firewoman zei

Mooie jurk en inderdaad verstandig om het patroon eerst uit te proberen (toile maken).

Ben benieuwd naar de volgende creatie.

Neeltje

Ineke B zei

Leuke jurk, mooi patroon heb je uitgezocht. Leuk is dat als je voor zo weinig een maatwerk kledingstuk hebt, kan daar ook van genieten.

Toevallig ben ik ook aan het denken weer eens een jurk te maken, denk dat het komt door het mooie weer.

Liefs, Ineke