Pages

14 mei 2014

Nieuwe naaimachine

 

Deze prachtige machine staat sinds vandaag op mijn werktafel. 

Na 5,5 jaar heb ik afscheid genomen van mijn Pfaff Quilt Expression 4.0.
Niet dat ik er niet meer tevreden over was of dat hij problemen had maar ik was gewoon toe aan een nieuwe machine. Hij had al heel veel meters gemaakt en wilde ik nog een goede inruilprijs krijgen dan was het nu wel de tijd (het afscheid viel wel tegen toen ik hem vanmorgen inpakte).


In eerste instantie wilde ik weer een nieuwe Pfaff en ik was erg gecharmeerd van de Pfaff Performance 5.0. Een mooie machine en vertrouwd. Maar toen zag ik de Bernina 710 en die zag er toch ook wel heel mooi uit en heeft ook alle mogelijkheden die ik zoek.

Voorheen wilde ik ik geen Bernina omdat het werkblad klein was vergeleken met de Pfaff maar de 7-serie heeft een los blad dat je kunt bevestigen.

Bij beide machines is het touchscreen een voordeel, dat scheelt voor mijn handen toch weer op knopjes drukken.

Vandaag nog een paar stofjes en steken getest en maar meteen de knoop doorgehakt en nu staat hij dus te schitteren op mijn werktafel.

Eerst de handleiding maar eens goed doorlezen en de voetjes bekijken (ik heb er een extra set van 5 voetjes bij gekregen) en dan kan ook deze machine vele meters gaan maken.

Ik stuiter in gedachten nog even verder!

7 reacties:

Dorothé zei

Veel plezier ervan Saskia... ik ben benieuwd of hij bevalt..... spannend!

Groetjes,

Dorothé

Handige Handjes zei

Heeeeel veel plezier met je nieuwe machine! Erg groot bedieningsgemak, veel steken, ingebouwd boventransport....heerlijk allemaal.

corina zei

Kan me het goed voorstellen hoor dat het afscheid moeilijk was.
Maar hier ga je ook weer heel veel plezier van hebben.
Ben benieuwd naar de eerste creatie die er onder uit komt.

Corina

Elfi zei

Gefeliciteerd met je nieuwe machine, en veel plezier ermee.

Jos zei

dat afscheid nemen kan ik me wel voorstellen, zou wel heel erg moeten slikken. maar ja, er staat nu ook iets prachtigs te schitteren op je werkblad! veel plezier!

janneke zei

Heel veel succes met je nieuwe machine. Wel een heel mooie hoor!

Diana Nuland van zei

Goede keuze Saskia, je zult er blij van worden, deze alleskunner, waar je wel ff de bovendraad aan de achterkant even moet tegenhouden...;)