Pages

22 juni 2014

Patronen uitzoeken



Op zoek naar een patroon dat ik niet terug kan vinden besloot ik maar eens de hele stapel uit te zoeken.
Patronen weggooien die ik toch niet meer wil maken en op de hoesjes van de bewaarde patronen schrijven wat er precies inzit. Het handigste is als je dat meteen doet als je een patroon gemaakt hebt maar zo georganiseerd werk ik niet.

Ik heb nog steeds geen goed systeem gevonden om patronen in te bewaren.
In een grote multomap werkt niet goed omdat het er te veel zijn en de map uit gaat puilen.

Misschien dat ik maar eens een doos op A-4 formaat koop en ze daar in ga doen.

Tips hiervoor zijn welkom!

En het patroon is nog niet gevonden dus ik ga maar eens de volgende stapel doorzoeken.

3 reacties:

Bets zei

Hoi Saskia,

Ook ik heb wel eens zo'n opruimwoede. Zo'n doos is inderdaad een goed idee.Of een hangmappenkastje als je erg veel hebt? In ieder geval succes met uitzoeken. gr bets

Marian zei

Ha ha, ik probeer het wel bij te houden tegenwoordig, ik print een foto uit van het gemaakt, en typ daar ook bij uit welke K nip ofzo het komt, en doe dit vel voor het patroon in een insteekhoesje...multo's worden inderdaad zomaar heel dik, een doos zou inderdaad wel een uitkomst zijn misschien, zo.n mooie harde van de Ikea, en dan eentje voor jurkjes, eentje voor shirts. Enz...

Dorothé zei

Hi Saskia,

Ik doe wat Marian zei, maar ik neem 1 ordner per jaar en dat gaat prima.
Ik maak ook nog een foto en doe er een stofvoorbeeld bij. Als ik het patroon nog eens maak, dan alleen de foto en stofvoorbeeld en een verwijzing naar waar het patroon zit opgeborgen toen ik het de eerste keer maakte.

Groetjes,

Dorothé