Pages

5 juni 2014

Stof wassen



Vanochtend de stoffen gewassen en die hangen nu aan de waslijn.
Voor een jurk, een rok, een nightdress en een tuniek is het plan.

Tegenwoordig was ik eerst de stoffen voordat ik er iets van ga maken. Niet alleen om te voorkomen dat later je kledingstukken krimpen maar ook dat de stof afgeeft op mijn machine.

Op het moment kom ik niet echt vooruit maar ooit krijgen jullie foto's te zien van lappen stof die kledingstukken zijn geworden.

 

Ondertussen groeit mijn voorraad weer harder dan dat er kleding of lingerie gemaakt wordt maar dat is onderhand wel bekend in huize Simoneannemone.

Ik hoefde eigenlijk alleen maar brede bikini-sluitingen te hebben maar kwam weer met veel meer thuis. Een hele mooie oranje lycra met kantje, twee andere kantjes en natuurlijk de bijpassende fournituren en wat ander klein spul.

Misschien wordt het toch eens tijd voor een hamsterstop. Zal ik het doen of toch maar laten gaan?
Maar misschien wordt het eens tijd voor een uitdaging en werkt dat stimulerend om weer eens echt iets op te gaan pakken.


3 reacties:

corina zei

ach ja een hamsterstop dat is toch wel erg lastig hoor.
Geniet maar van je lappen.
Vind het zo op de foto wel heel mooi hoor dat oranje.
We zien het wel als er iets klaar is.

Corina

Alice zei

Mooie warme kleur de oranje combinatie. Ik was tegenwoordig ook maar alles vooraf een keer, heb m'n neus al een paar keer gestoten met kledingstukken die na 1 keer wassen echt niet meer mooi of passend waren...
Gr. Alice

Marian zei

Ach..hier is het hetzelfde, al kan ik het wel volhouden om niets te kopen...gewoon nergens heen gaan, dat is de oplossing..er zijn 3 dingen half af,maar die stofjes lagen niet in de kast, die konden er al niet meer bij :)
Ik heb het nooit gedaan, voorwassen,is altijd goed gegaan..klap klap.