Pages

30 juni 2014

Van alles wat



Natuurlijk breng ik nu heel wat tijd door achter Nientje (troetelnaampje voor mijn machine) maar het kwam er maar niet van om foto's te maken.Maar hier zijn ze dan.

De foto hierboven is van bikini nummer 2 die ik gemaakt heb. Het proefmodel dat ik eerder liet zien was wel goedgekeurd maar het was het toch niet helemaal. Deze heeft een wat langere decolleté (schouderpunt is verhoogd) en de belijning daarvan is wat ronder aangezet.

Ik heb een cup groter genomen dan de gebruikelijke maat zodat ik de aanpassingen kon verwerken. Het middenvoorstukje is ook smaller geworden.

Ook nog een ander model bikini-slip gemaakt. Deze lijkt hoog maar het valt mee bij het dragen.

Op het Zelfkledingmakenforum hebben we een tijdje geleden een rok op maat leren tekenen.  Deze heb ik nu nog een keer opnieuw getekend en van dit leuke stofje een proefmodel gemaakt. Proefmodel is meteen proefmodel af want de rok past goed.

Het was niet goed op de foto te krijgen maar de rok is bij het voorpand verdeeld in 3 delen. Er lopen 2 schuine banen door elkaar. Maar met zo'n druk stofje is dat bijna niet te zien.
Maar met dit basismodel kan ik nu een aantal vacaties gaan maken.

Zo ben ik bezig geweest met niet al te ingewikkelde projecten om mijn machine goed te leren kennen.
Langzaam komen de automatismen er in, al ben ik blij met de zeer duidelijke handleiding waar ik regelmatig dingen in op zoek.


5 reacties:

Hennie zei

Wat een prachtige bikini heb je gemaakt, en leuk rokje. Inderdaad kan ik uit deze foto niet de stroken zien, maar wel leuk stofje!
Heb je een nieuwe machine?
Groet, Hennie

simoneannemone zei

Dank je wel!
Ik heb sinds een week of 6 een Bernina 710.

Saskia

Firewoman zei

Mooie projecten en fijn dat je de machine al beter leert kennen. Kost toch weer een hoop tijd zo'n nieuwe machine. Maar de automatische piloot komt wel.

Neeltje

corina zei

Mooie bikini heb je gemaakt.
Fijn hoor een goede basis is heerlijk om te hebben.
Leuk ook om te lezen dat het geen proefmodel meer is.

Het is ff zoeken op de nieuwe machine maar wat er nu al zoal onder vandaan komt ziet er goed uit.

Corina

Dorothé zei

Leuke creaties!

Groetjes,

Dorothé