Pages

10 juli 2014

(comfort) bh


In de loop van de jaren heb ik al een heleboel inspiratie-foto's bij elkaar verzameld en sommige print ik uit in de hoop dat ik er dan ook echt iets mee ga doen.
Deze bh stond dan ook al een tijdje hoog op mijn verlanglijstje en ik ben eindelijk mee aan de slag gegaan.


Eerst heb ik op de torso het kanten patroondeel gespeld met vlieseline en er een patroon van gemaakt. Het patroon loopt over de cup door met een naad in het midden. Daarna de cups in een balconet-model geknipt en bekleed met zwarte stof. Daar heb ik dan het kanten patroondeel overheen gespannen en afgewerkt.


Hier zie je de inspiratiefoto en mijn foto bij elkaar. Ik gebruik de foto puur als inspiratie en verwerk daar mijn eigen voorkeuren in. Zo'n laag middenvoor vind ik niet prettig zitten, ik heb het middenvoor dan ook een stuk hoger gemaakt dan op het voorbeeld.
Ook kwam ik niet goed uit met het kant en heb daarom de zijkant afgewerkt met picot-elastiek met een gladde rand (wordt vaak gebruikt bij de modellen van Prima Donna).


En de pasvorm is voor 95% goed. Een volgende keer zal ik bij de oksel het kant iets verder door laten lopen dan sluit het net wat mooier aan.

De slip is een hoog model getekend op de eigen maten volgens Bella Hendriks.

Ik ben erg blij met het draagcomfort van deze bh en ik ben van plan om er nog een paar bij te maken.

En misschien is het jullie ook al opgevallen dat mijn torso een nieuw huidskleurig hoesje heeft gekregen?
De lingerie kwam op het zwart nooit zo mooi uit, vandaar dat ik voor huidskleur heb gekozen.

Ik heb er even over gedacht om een echte lingerietorso te kopen maar ik heb geen ruimte daarvoor in mijn kamer. En deze torso is zo handig omdat ik hem (min of meer) op eigen maten heb gemaakt zodat ik er op kan ontwerpen en met mijn spelden er in kan prikken.
Helemaal je eigen maten lukt niet zo gemakkelijk, bij het foto's maken zitten er echt hier en daar wel wat spelden in de lingerie om het mooi strak te trekken. Maar dat doen ze bij modebladen ook heb ik me laten vertellen.

Op de torso komt de lingerie toch mooier uit dan op een hangertje of liggen gefotografeerd. Het plan is om daarvoor dan ook vaker de torso ervoor te gebruiken.

6 reacties:

Alice zei

Dat is een mooie uitwerking geworden van de inspiratiefoto, kan ook nog gedragen worden als topje onder bijvoorbeeld een overslag shirt dat iets te veel openvalt voor je zin. Ooit, jaren geleden, heb ik meegedaan met de lingeriewedstrijd bij Eline en heb ik met een soortgelijke bh toen zelfs de 2e prijs gewonnen. Leuk om een soortgelijk idee te zien langskomen op je blog. En gefeliciteerd met je schrijvercarriere voor Bernina!! Geweldig leuk...ga je daar zeker volgen. Groetjes, Alice

Marian zei

Goed gelukt, je inspiratiefoto namaken, en net Alice al aangeeft, ook heel goed te dragen onder iets wat wat wijder valt, wordt mooi opgevangen dan door het kant...
Het is een soort van bandeau, maar dan anders....ik vind het goed gelukt....

corina zei

Dat is een mooie sjieke comfort bh geworden en het belangrijkste is toch hoe dat ie zit een hele dag.

Je lingerie komt zo zeker mooi uit op je torso.

Veel plezier met je schrijvers carrière.

Corina

Bets zei

Ook deze bh zier er weer prachtig uit en ik denk dat hij ook zeker heel lekker zal zitten. Mooi om er ook zo'n hoge slip erbij te maken. En ik had het al gezegd ik ga je volgen.

Dorothé zei

Fijn om het precies te kunnen maken zoals je het wilt. Ik heb maat 80E en dat is beslist lastig te vinden. Misschien moet ik ook maar eens aan lingerie beginnen.

Groetjes,

Dorothé

Diana Nuland van zei

Mooi bh met een heel mooi kantje, daar zul je veel plezier van hebben.