Pages

15 augustus 2014

Na de vakantie plannen



Het is alweer half augustus en of we het leuk vinden of niet de zomerperiode begint alweer naar zijn eind te lopen. Als een echt seizoenen-mens vind ik het niet erg want ik kan me echt verheugen op de herfst en al het moois wat de natuur dan te bieden heeft.

En een nieuw seizoen betekent ook weer plannen maken voor nieuwe kleding die ik wil gaan maken.
Gaat het met deze keer wel lukken om een "kleding-plan"  te gaan maken en beter nog om me er aan te houden?

De bedoeling is dat ik kleding ga maken die bij elkaar past en te combineren is. Ik ga hiervoor de patronen en stoffen bij elkaar zoeken en probeer daar een combineerbaar geheel van te maken.

De eerste patronen zijn hiervoor besteld bij Vogue Patterns.


Ik houd van deze stijl en toen ik deze zag heb ik ze maar meteen besteld. Moet er even op wachten voordat ze hier zijn maar het prijsverschil met hier in Nederland, ondanks de verzendkosten, maakt dat zeker de moeite waard.

Ik ben de laatste weken nog wel creatief bezig geweest en heb deze rokjes gemaakt, op de Berninablog heb ik er over geschreven.



Ik heb ze al gedragen en ze zitten fijn. Ik combineer ze met felgekleurde shirtjes die ik gekocht heb. Als het wat kouder is kan ik er nog een tricot-vest overheen dragen. Het zijn wel typische zomerkleuren dus ik denk niet dat ik ze door draag in de herfst. Maar de eerste herfstvariant is ook al in de maak.

Maar eerst maar eens rommelen tussen mijn spulletjes en patronen en plannen maken.


3 reacties:

corina zei

Dat zijn mooie patronen, altijd leuk om plannen te maken voor nieuwe dingen.
Lekker hoor plannen maken kijken wat we hebben en dan lekker aan de slag gaan.
Ben benieuwd naar je herfst variant.

Corina

Alice zei

Volgens mij is het bedenken van nieuwe dingen die je wilt maken de helft van het plezier dat je beleeft aan het feitelijke maken van projecten. Dus heel herkenbaar dat je daar al mee bezig bent. Wat een vrolijke rokjes heb je gemaakt, alleen jammer dat ze al weer zo snel de kast in verdwijnen, zeker met dat herfstige weer van vandaag. Groetjes, Alice

Anneke van der Knaap zei

Hallo
Ik heb ook altijd veel ruimte aan de achterkant. Ik doe het nu zo en haal het stiksel uit bij het kruis naar beneden tot knie hoogte. En leg het voor pand en achter pand op elkaar. Wat er te veel zit aan de achterkant daar knip ik een stuk van af en pas hem. Nu zitten mijn broeken beter. Ik hoop dat je het begrijpt. Groetjes Annemarie