Pages

17 september 2014

Vrolijke bloemen


 
Toen ik deze stof in mijn favoriete (lycra)winkel zag liggen kon ik het niet laten om een metertje mee te nemen. Ik ben gek op bloemenstofjes voor lingerie omdat je er zo'n leuke frisse setjes van kunt maken. Dit is een tricot van Stenzo.

Eigenlijk valt er niet zo heel veel te vertellen over het setje zelf. De cups zijn zonder naad bekleed. Ik heb geprobeerd om ze gelijk te laten lopen (het zogenaamde spiegelen) maar dat is geen doen met dit soort stof omdat je geen rechter- en linkerkant het zoals met kant.

De schouderbanden lopen naar de schouder toe breed uit en zijn gevoerd met padding.

Naaitechnisch ben ik niet helemaal tevreden maar mijn handen werkten ook niet mee en op het laatst was ik er zo lang mee bezig dat het wat haastwerk werd want ik wilde hem af hebben.


Ik ben nog steeds heel blij met mijn Nientje en probeer zoveel mogelijk dingen uit.
Voor de Berninablog heb ik een bericht geschreven over de spijkerrok met vlinders die ik gemaakt heb. Hier kun je er meer over lezen.

Tot de volgende keer!

4 reacties:

Bets zei

Gezellige bh geworden en een prachtig randje op de spijkerstof. gr bets

corina zei

Heb hem in het echt gezien de bh en hij is inderdaad gezellig en vrolijk.
De rok heb ik op facebook en op je blog bekeken en hier ga je zeker veel plezier van hebben.

Corina

Marian zei

Leuk setje is dit...ik houd ook wel van bloemenstofjes, dus ben het met je eens dat dit mee naar huis moest.
Dat spiegelen zou Ika me niet zo druk over maken, dat kan inderdaad bijna niet...heel fris ziet het er uit

Alice zei

Inderdaad een stofje om vrolijk van te worden. Mooie rand op je rok, ben je toch een beetje aan het borduren geslagen.
Gr. Alice