Pages

5 oktober 2014

Bibliotheek uitgebreid



Ik zit echt weer in die periode dat er veel gekocht wordt maar weinig gemaakt.
Nou was ik wel met een shirt bezig maar daar knipte ik een gat in toen ik een bandje los wilde halen. Dat werd dus een enkele reis prullenbak.

Vandaag heb ik een leuk boek gekocht over naaien met de lockmachine. Een informatief en duidelijk boek over hoe je lockmachine werkt en wat je er allemaal nog meer mee kan doen.


Maar het is niet het enige boek dat ik gekocht heb want afgelopen week heb ik ook nog twee boeken in Engeland besteld. Het eerste heet Making Trousers en geeft een uitleg (met dvd) hoe je broeken maakt.

In onze Facebookgroep Zelfkledingmaken  hebben we oktober uitgeroepen als Broekenmaand en met een aantal dames gaan we een broek op maat tekenen en natuurlijk ook maken. Dit boek leek me uitstekend geschikt om mij daarbij te helpen. Vorig jaar heb ik er ook al een getekend en gemaakt maar daar ben ik niet meer verder gegaan dus ik begin maar opnieuw.



En omdat ik toch aan het bestellen was heb ik ook dit boek erbij besteld. Ik vind het altijd interessant om te lezen hoe dat allemaal werkt.

De laatste twee boeken heb ik hier besteld en het lockmachineboek komt uit zo'n voordeelwinkel hier in de stad maar als je googled kom je het boek ook tegen.  (bijvoorbeeld hier )

Mijn bibliotheek is dus weer uitgebreid maar nu wordt het toch ook weer tijd dat dat wat ik lees en leer in de praktijk ga brengen. Dus Nientje maar weer eens aan het werk zetten.

Wil je nog meer lezen over mijn ervaringen met Nientje? Op de Bernina-blog schrijf ik er meer over en dar kun je ook mijn paddenstoel-speldenkussen zien.

Tot de volgende keer!

5 reacties:

corina zei

Leuk hoor om je bibliotheek uit te breiden.
Het bovenste boek lijk mij wel handig daar ik toch nog wel meer met mijn lock machine zou willen doen.

Ben benieuwd hoor naar de eventuele creaties die door de boeken voorbij gaan komen.

Corina

Alice zei

De Engelse boeken heb ik ook in mijn collectie, heel handig om in op toe zoeken hoe je iets het mooist en handigst kunt naaien. Het lockmachineboek ken ik niet, maar die zal vast nog eens mee naar huis genomen worden.

Hennie zei

Erg leuk nieuwe boeken!! Mag ook graag boeken en tijdschriften over dit onderwerp verzamelen...De facebook site over zelfkledingmaken, is deze leuk?
De site Zelfgemaakt vond ik eerst ook erg leuk. Maar als je wat plaatst denken er veel dat je het gelijk wil verkopen, dus het leuke gaat daar af vind ik.
Fijne zondag, groetjes, Hennie

simoneannemone zei

De site Zelfgemaakt ken ik niet maar de groep Zelfkledingmaken is erg leuk om te volgen en zeker om mee te doen. Het is zo leuk om te zien hoe leden elkaar helpen met allerlei naaitechnische vragen.

Ik ben er enthousiast over hoe deze groep loopt (al ben ik natuurlijk wel een beetje bevooroordeeld als beheerster :-) )

djaktief zei

Ik kwam je boek vandaag ook tegen en heb het gelijk gekocht na wat bladeren. Ik heb wel een lockcursus gedaan lang geleden bij Leonie Vos in Den Bosch maar dit is een mooie opfriscursus.

Je hoeft niet alle boeken te hebben en te gebruiken, ze kunnen ook als inspiratie of ruggensteuntje dienen vind ik.

Groetjes,

Dorothé