Pages

11 oktober 2014

Craftsy


 
Wat ben ik blij met al die online-filmpjes die er op diverse websites zoals bijvoorbeeld Youtube te vinden zijn.

Maar sinds kort heb ik Craftsy (her)ontdekt. Ik kende de site wel maar had de filmpjes eigenlijk nooit zo goed bekeken. Totdat ik op de blog van Beverly Johnson las dat haar lessen over het maken van een bh online waren gezet bij Craftsy.  Ik heb meteen gebruik gemaakt van de aanbieding en deze lessen besteld.

Ze komen dan op je persoonlijke accountpagina te staan zodat je ze op elk moment online kunt bekijken. Er zijn ook een aantal gratis mini-classes te bestellen zodat je een idee krijgt hoe het werkt.
Ondertussen heb ik ook nog lessen over naaitechnieken besteld zodat ik hier achter mijn computer rustig kan kijken hoe het allemaal moet. Heel handig is ook dat je vragen kunt stellen en ook de vragen en antwoorden van anderen kunt lezen.

Craftsy heeft regelmatig aanbiedingen voor de verschillende lessen, het loont de moeite om dat in de gaten te houden (als je zoveel geduld hebt tenminste). Je kunt betalen met paypall en dat is meteen ook een nadeel want dat gaat zo gemakkelijk.

Maar het is ideaal als je, net als ik, niet zo gemakkelijk naar workshops of naailes toe kunt gaan.

Ondertussen ben ik ook creatief bezig geweest. Van de week met een van mijn lingeriemaatjes een keertje afgeweken van het lingeriemaken en een broek op maat getekend (want oktober is broekenmaand zoals ik vorige week al schreef). Ondertussen er al een toile van gemaakt en die ga ik nu aanpassen. Een stofje voor het echie ligt al klaar en dan kan ik hem in elkaar zetten.
Ook de bh schiet al op en begint al op een echte bh te lijken. Het gaat langzaam allemaal maar dat begint te wennen.

Tot de volgende keer!

5 reacties:

corina zei

Heb hem ook gemaakt ook hier nog ff kijken waar we hem aan gaan passen het patroon.
Ook al gaat het langzaam het komt vanzelf een keer af.
Ben benieuwd hoor naar je broek.

Corina

Sigrid zei

Ben benieuwd naar je ervaringen met de Craftsy class van Beverly. Is er wat nieuws te leren voor meer ervaren lingerie-maaksters?

simoneannemone zei

Helemaal nieuw is het niet voor ervaren lingeriemaaksters maar het is wel interessant om te zien.
En ik heb wel al een paar dingen gezien waarvan ik zeg "oja, zo kan het ook". Het leuke is om al die methoden te zien en daar je eigen weg in te vinden

Dorothé zei

Hi Saskia,

De wordpressreader levert jouw blog vaak niet af, daardoor heb ik een paar afleveringen gemist. Bedankt voor de tips. Je bent lekker bezig. Ik begin weer echt na de operatie hoop ik.

Groetjes,

Dorothé

Bets zei

Altijd leuk om je blog te lezen. En ik ga ook zeker even kijken bij Craftsy class van Beverly.
Ben ook benieuwd hoe ja broek gaat zitten. gr bets