Pages

29 oktober 2014

Paarse setje


Jippie! Ik kan jullie weer iets laten zien wat ik gemaakt heb.

De bh is een balconet-bh waarbij ik eerst de cup heb bekleed met lycra en daar over heen het kant heb gerimpeld en op de kant heb vastgezet.
Jammer genoeg wat het kant net niet breed genoeg waardoor de schulpjes niet helemaal over de rand heen vallen.

Deze keer een iets andere schouderband doordat ik het band vanuit twee punten naar de schouder heb laten lopen. Op de schouder heb ik een kussentje van padding gemaakt voor het comfort. Ik ben heel benieuwd of dat net zo prettig draagt als mijn gebruikelijke schouderbanden. Maar ik vond dit eleganter staan bij het balconet-model.

De slip komt van de ontwerp-actie op het forum waarbij het de bedoeling was je dat je een slip van een plaatje één op één namaakt.  Die heb ik ergens in het voorjaar gemaakt  in een klein maatje en daarna heb ik deze gemaakt naar mijn eigen wensen. De slip is minder hoog uitgesneden en loopt wat hoger in de taille.



 

Omdat ik zo graag teken ben ik met mezelf ook de uitdaging aangegaan om elke week een slip te gaan tekenen.. Ben nu al niet meer zo op schema maar dat komt wel weer goed.

Ik heb in de loop van de jaren veel boeken van tekenmethoden verzameld en ook via het wereldwijdeweb  heb ik veel gevonden en opgeslagen en geprint. Het gaat me vooral om het tekenen en ik weet nog niet of ik ze ook allemaal ga maken.

Maar de eerste slip die ik getekend heb is wel meteen uitgewerkt.
Ik heb eigenlijk geen idee volgens welke methode dit is maar hier gaan ze uit van 2 maal een heupwijdte waarbij ze bij de bovenste heupwijdte meer rek afhalen dan bij de onderste.

Naar mijn gevoel en redelijke ervaring is het beter voor de pasvorm om eerst een tailleslip te maken en uit te gaan van taillewijdte en heupwijdte.  Daarna kun je de slip verlagen naar de hoogte die jij prettig vindt.
Ook de lengte van het kruisje vond ik te lang, die heb ik meteen aangepast.

Dus deze versie van een heupslip heeft wat mij betreft niet meteen een goed resultaat maar het is goed om open te staan voor andere methoden. Ga gauw beginnen aan het tekenen van de volgende slip.

Tot de volgende keer!

8 reacties:

Firewoman zei

Mooie bh en slip heb je gemaakt. Het is een prachtige kleur en schitterend kantje.

djaktief zei

Mooi Saskia!

Ik vrees dat ik toch ook nog een keer aan de lingerie moet. Ik heb maat 80E en dat is tegenwoordig bijna niet meer te krijgen gewoon met beugel. Alles is padded, maar dat is alleen voor (jongere) vrouwen waar nog niet alles hangt ;-)

Groetjes,

Dorothé

Gondalien zei

Mooie set. Om iedere week een slip te tekenen lijkt me een flinke uitdaging, je wilt tenslotte ook iets maken. In ieder geval veel succes daarmee.

Sigrid zei

Mooi weer! Leuke uitdaging om aan te gaan meer slips te tekenen. Vind deze erg leuk met die overslag.

Jos zei

Wat een mooi setje, vooral de cups zo!

Diana Nuland van zei

Mooie set, gaaf kleurtje.

corina zei

Herkenbaar kantje heb ik ook ooit gebruikt.
Mooi setjes heb je ervan gemaakt, vind je schouderbandjes zo ook erg mooi ik hoop dat het gaat werken zo met de padding.
Vind jou uitwerking van de slip erg mooi moet ik ook nog eens op mijn maten gaan tekenen.

Succes met het tekenen van de slips.

Corina

Alice zei

Mooie kleur heeft het materiaal waar je de set van hebt gemaakt. De verwerking van het kant met de plooitjes geeft het een sjieke uitstraling. Mooi de bandjes zo, hoop voor je dat het inderdaad lekker draagt.