Pages

9 november 2014

Elke Maand Een Kledingstuk: een broek op maat

Ik doe nog steeds mijn best om elke maand mee te doen met Elke Maand Een Kledingstuk en voor de maand oktober is me dat gelukt. Het was ook oktober Broekenmaand in onze Facebookgroep en ik heb deze twee activiteiten in één project verwerkt.

In een eerder bericht schreef ik al dat ik een broek op maat getekend heb en nadat het proefmodel van gebleekt katoen na wat aanpassingen was goedgekeurd was het tijd om er een echte broek van te maken.

Dit stofje had ik al jaren in mijn kast liggen maar het kwam er maar niet van om er iets van te maken Maar ik zag er wel een broek in.
Beetje bloemig maar dat is in en het is de bedoeling dat ik hem ga dragen met een lange tuniek en laarzen en dan is het al weer wat minder bloemig.

Want de broek past! Nog iets te veel ruimte achter bij de benen (dat heb ik bij gekochte broeken ook) maar dat kan ik bij de volgende nog wat wegwerken.



Het is een skinny-model geworden zodat ik er gemakkelijk mijn laarzen overheen kan dragen.
Al met al ben ik best wel tevreden over deze broek, ik heb hem nog niet een hele dag gedragen dan pas weet ik of hij echt goed is maar ik verwacht van wel.

November is Knoopsgatenmaand dus nu op zoek naar een project daarvoor.

Tot de volgende keer!

6 reacties:

corina zei

Wauw die is leuk geworden hou wel van de kleur en ben ook gek op bloemen.
Fijn dat ie goed past, de mijn is nu ook geknipt.
Leuk hoor ben benieuwd hoor als je hem een dag aan hebt gehad.

Corina

Marian zei

Hele gave broek...leuke stof...fijn dat hij gelukt is...

Gondalien zei

Grappige broek. Een broek goed passend maken is volgens mij toch wel het moeilijkst. Ik hoop voor je dat hij na een dag dragen nog steeds fijn zit.

Firewoman zei

Aparte stof en wat fijn dat je een goed broekpatroon hebt. Misschien is een blouse wat voor de maand november? Hier heb je genoeg knoopsgaten. Of gewoon nog een broek met een knoop ;-)

Neeltje

Dorothé zei

Hele leuke broek geworden... je inspireert me altijd, maar ik kom nog steeds niet verder dan verstelwerk.

Groetjes,

Dorothé

Bets zei

Wat een super leuke broek en ook de kleur vind ik mooi. Wat goed van je dat je dit voor jezelf kan maken.