Pages

20 november 2014

Sew Along Body voor Kerstmis deel 1

In mijn vorig bericht schreef ik al dat we met een aantal dames een Sew Along Body zijn gestart.
Afgelopen zaterdag zijn we gestart en stond dit op het programma:

Materialen bij elkaar zoeken
patroon tekenen/overnemen en knippen uit stof


We hebben één week de tijd om dit te doen en plaatsen "als bewijs" hiervoor een foto in onze Facebookgroep.

De body heb ik getekend volgens de methode van Bella Hendriks. Alleen met mijn maten (onder andere een smal middenvoorstukje) kon ik niet helemaal het boek volgen en daarom heb ik een gedeelte op gevoel getekend. Ik heb het vergeleken met het patroon dat ik eerder tekende volgens de methode van Kristina Shin (maar nooit gemaakt heb) en de patroondelen lijken aardig op elkaar. Dus ik heb het risico maar genomen.

Er komt een extra achterpand van een bh in de body voor extra stevigheid. Daarvoor heb ik de panden gebruikt van de bh die ik vorige keer gemaakt heb.

Voor de materialen ben ik mijn Sprookjeskast maar eens ingedoken (klinkt nog leuker dan voorraadkast).
De stof is ivoor-kleurig met een bloemenpatroon in de zelfde kleur. Deze heb ik een hele tijd geleden gekocht bij Swanenberg stoffen.  Nog steeds mijn favoriete winkel voor het kopen van lycra.
Ik denk niet dat ik er een kantje aan ga toevoegen. De stof zelf is mooi genoeg. Maar dat kan nog veranderen.

De fournituren komen bij La Lopez vandaan. Heel lang geleden heb ik die gewonnen bij haar (geen idee meer waarmee) Alleen twijfel ik nog over het elastiek. Ik denk dat die voor het binnenwerk iets te slap is. Maar daar kan ik nog wel andere elastiek voor gebruiken.

Dus eigenlijk wordt dit ook een project "gebruik wat je in je kast hebt liggen" .
 
Mijn sprookjeskast heb ik vorige week nog wat bijgevuld met wat accessoires voor het lingeriemaken.
Ik had naar mijn idee (te) weinig bandjes en glittertjes om de lingerie wat op te fleuren.
Toen ik de gekochte materialen thuis uitzocht voelde ik me net een hamster met ekster-neigingen. Maar weer mogelijkheden genoeg om lingerie te maken de komende tijd.

Tot de volgende keer!

3 reacties:

Alice zei

Het begin ziet er al veelbelovend uit en het shoppen uit eigen voorraad blijft geweldig. Ben benieuwd naar je vorderingen.

corina zei

Mooie spullen hoor en dat uit je eigen voorraad fijn hoor.
Je hebt weer mooie dingen geshopt.
Die zien we in de toekomst vast nog wel een keer voorbij komen in een project.

Corina

Dorothé zei

Hi Saskia,

Dat ziet er veelbelovend uit. Zelf heb ik niet zoveel fournituren. Ik hergebruik veel knopen en badges maar bij lingerie gaat dat natuurlijk niet. Ik zou eigenlijk wat meer dingen moeten kopen om beter te kunnen kiezen, maar dat vind ik dan luxe en dat past niet zo bij me. Ik wil wel betere spullen gaan gebruiken zoals oplosbaar rijggaren en lijm om ritsen in te plakken etc. Maar ik ben nog zoekende waar ik dat allemaal bij elkaar kan kopen zodat ik niet teveel verzendkosten kwijt ben. Als je tips hebt dan hoor ik het graag.

Groetjes,

Dorothé