Pages

25 december 2014

Droomproject 2015



Er zijn van die projecten die al een hele tijd op mijn lijstje staan maar waar het er maar niet van komt om ze te maken. Omdat ik denk dat ik het te moeilijk vind (koudwatervrees) of dat het bijvoorbeeld veel tijd kost om zo'n project te maken.

In de  Facebookgroep gaan we in 2015 starten met de activiteit Droomproject 2015 .
Het is de bedoeling dat je in 2015 één van je droomprojecten op gaat pakken en ons in de groep op de hoogte houdt

Afgelopen jaar heb ik (eindelijk) een broek op maat gemaakt en ook de body was een project dat al lang op mijn lijstje stond. Eigenlijk heb ik in 2014 dan ook al twee droomprojecten gemaakt.
Maar het lijstje is langer en voor 2015 kan ik nog wel een uitdaging gebruiken.

Ik heb er een gekozen voor het kledingmaken en een voor het lingeriemaken.
Voor 2015 wil ik een badpak maken en doe daar voor mee aan de Sew Along op het lingerieforum,
En voor het kledingmaken ga ik een colbert op maat maken. Niet via de couture-technieken want dat is voor mij nog een stapje te ver maar gewoon volgens een patroon uit een van de bladen. Ik maak wel eerst een toile en proefmodel voor de pasvorm.


Eerder dit jaar kocht ik al dit boek over het maken van colberts.
Ik heb het boek nog niet echt doorgenomen (uiteraard wel doorgebladerd) maar dat doe ik natuurlijk wel voordat ik het project ga starten.


Verder heeft Craftsy deze dagen weer kerstaanbiedingen en heb ik de lessen Modern Jacket Techniques gekocht (samen met de les Sew Smarter, 30 professional Techniques maar die is voor andere projecten).

Nu nog een patroon vinden voor een mooi colbert maar ik verwacht dat die wel in een van mijn bladen staan. 

Ik hoef me in ieder geval de komende tijd niet te vervelen, niet dat ik dat zou doen want ik ben ook al bezig met nieuwe lingeriesetjes en ook mijn kledingkast kan nodig wat aanvulling gebruiken.

Laat die strenge winter maar komen, voorraad en plannen genoeg om me bezig te houden.


Tot de volgende keer!


2 reacties:

Jos zei

Mooi voornemen voor 2015!

Dorothé zei

Op de FB-groep zei ik het al een passende bh maken. Ik heb nog nooit lingerie gemaakt. Maar het allerbelangrijkste is dat ik weer vaak achter de naaimachine kom te zitten in 2015. Plannen heb ik genoeg, maar uitvoeren dat kost me moeite sinds alle operaties.

Heel veel succes met je projecten. Zien wat een ander maakt is nog altijd een grote inspiratie voor me.

Groetjes,

Dorothé