Pages

28 december 2014

Elke maand een kledingstuk december


Het is het afgelopen jaar weer niet helemaal goed gegaan met het project Elke Maand Een Kledingstuk maar ik blijf volhouden om het toch voor elkaar te krijgen.

Voor de maand december is het half gelukt want ik heb wel twee tricot tunieken gemaakt (in de FB-groep was het thema in december werken met tricot) maar het patroon was niet uit een van de bladen maar nagemaakt van een bestaande tuniek dus ik heb me niet helemaal aan de spelregels gehouden.

Op de Berninablog heb ik uitgelegd hoe ik het patroon nagemaakt heb. Maar ik was zo enthousiast dat het gelukt was dat ik er meteen nog een gemaakt heb.



Alleen bij deze heb ik de panden iets uitgelegd zodat je onder iets meer ruimte krijgt. Die stijl vind ik mooi en twee dezelfde tunieken maken wordt dan weer saai. Ik heb de panden (voor en achter zijn dat er drie) door midden geknipt tot de taillelijn en elk 5 centimeter uitgelegd. Een volgende keer probeer ik om het nog meer uit te leggen zodat hij nog meer plooien krijgt bij de zoom. (klokkend noemen ze dat?)

De stof is een warme wintertricot. Heerlijk met dit koude weer (hier ligt een dikke pak sneeuw).
Waar ik minder tevreden over ben is het verwerken van het patroon van de stof zelf. Dat had mooier gekund maar ik had te weinig stof (het was een coupon) om het goed op stof te kunnen leggen.  Maar ik zag het als proefmodel en dacht dat het zo wel zou kunnen. Maar toch een minpuntje.

Sinds kort hebben we naast de kledinggroep ook een Covermachinegroep op Facebook. Erg leerzaam als je net als ik nog steeds niet helemaal vriendjes bent met je cover. Maar bij deze tunieken ging het weer goed.
(en kennen jullie de groep Kleur en Stijl al die ook bij de kledinggroep hoort, ook leuk om meer te lezen en zien over het gebruik van kleur en stijl)

Voor 2015 hoop ik elke maand iets te kunnen laten zien voor het project Elke Maand Een Kledingstuk.
Of het gaat lukken? Ik beloof niets maar ik ga zeker mijn best doen!

Tot de volgende keer!




3 reacties:

Mariette zei

Jij ziet misschien een minpuntje maar ik zie het niet hoor, ik zie alleen maar een mooi shirt dat ik ook wel zou willen dragen. Erg geslaagd, mooie stof! Ik ga eens kijken naar de covermachinegroep want ik gebruik m'n cover nauwelijks...resultaat vind ik niet geweldig tot nu toe...maar dat ligt aan mij denk ik.

corina zei

Het maakt niet uit hoor dat ie niet uit een blad komt denk dat dit zelfs nog lastiger is om te doen.
Vind het stofje en model erg mooi en dat min puntje zie jij waarschijnlijk ik niet in elk geval.

Ben benieuwd naar je volgende creatie.
De covergroep zit ik ook bij de andere ga ik zo maar eens opzoeken.

Corina

Marian zei

Als je die minpuntjes nou niet zelf genoemd had, was het me niet opgevallen... Mooi tuniek, ik vind het er leuk met die extra ruimte...is een goede tip van je om een patroon zo te 'verbouwen'....