Pages

20 januari 2015

Comfort-bh


Het is alweer drie jaar geleden dan ik mijn eerste comfort-bh maakte. Daarna heb ik nog een aantal verschillende versies gemaakt maar de blauwe was toch samen met deze met bloemetjes mijn favoriet. Deze bh's dragen gewoon heel prettig. De druk wordt verdeeld zodat ik minder last van mijn schouders heb.

Maar er komt een moment dat je ze echt niet meer kunt dragen omdat ze helemaal versleten zijn.
Tijd dus om weer een nieuwe te maken volgens hetzelfde model.

Een echte comfort-bh trek je aan en je voelt niet meer dat je hem aan hebt. En dat lijkt met deze bh ook weer gelukt te zijn. Ik zeg lijkt omdat ik hem nog niet een hele dag aan gehad heb maar bij het passen werd ik al helemaal blij.

De cups zijn in een balconetmodel geknipt en de schouderbanden (of moet je schouderstukken zeggen?) zijn daar aan vastgestikt.

Ik had nog maar een klein stukje kant voor de slip over, ik moest dus even puzzelen om er iets van te maken maar ik vind het zo wel leuk geworden. Beetje een nostalgische uitstraling heeft het setje gekregen met deze lycra en kant.
Ik kreeg de cups niet helemaal mooi op deze foto. In het echt zie je geen deuken, ik denk dat ik de paspop maar weer eens wat bij moet gaan werken zodat het beter past.

Soms moet je draagcomfort voorrang geven op elegant bij het lingerie dragen en dan kan het er wat degelijk uit zien. Maar er zullen weer meer van deze setjes volgen. Foto's van de tweede volgen snel.

2 reacties:

corina zei

Ziet er goed en comfortabel uit en daar is niets mis mee.
Vind je kant verwerking heel erg leuk gedaan.
Hij heeft zeker een nostalgische uitstraling.
Van deze ga je vast ook weer veel plezier hebben.

Ben benieuwd naar je volgende setje.

Corina

Diana Nuland van zei

Ik had over deze nog niets gezegd, omdat ik twijfelde...nu ik de andere cremekleurige heb gezien, die is zo ontzettend mooi...terwijl ik van deze niet warm kan lopen...echter het gaat uiteindelijk om het draagcomfort en daar zal niets mis mee zijn.
Maak je de schouderbanden nu van powernet of mesh?