Pages

18 januari 2015

Sew Along Badkleding deel 2


Een week vliegt voorbij en voordat je het weet ben je weer voorbij de deadline van de Sew Along Badkleding.

Deze week stond dit op het programma:

Patroondelen aan elkaar naaien
Eventueel voeringdelen in elkaar zetten en naaien aan bovendeel


De afgelopen week veel met het lingeriemaken bezig geweest maar het badpak bleef maar in het mandje liggen. Was het toch een beetje (water)vrees of wilde ik mijn bh's zo graag afmaken? Ik denk een combinatie van beiden.

Maar vanmorgen al heel vroeg toch achter de machine gaan zitten en het mandje erbij gepakt. En dan zit de basis van zo'n badpak natuurlijk zo in elkaar. Veel rimpelwerk en ik vond het een beetje teveel worden dus ben ik weer eens van het patroon afgeweken. Middenvoor heb ik niet gerimpeld maar een recht stukje van gemaakt.

De voering zit er ook in verwerkt en nu is het een kwestie van het kruisje erin zetten en dan het elastiek aan- en doorstikken. Het klinkt simpel maar met badpakelastiek heb ik nog wel eens moeite.
En dan nog eens goed kijken waar er nog extra versteviging in komt. Volgens het patroon is het raadzaam om  onder de cups een extra elastiek in te stikken voor de stevigheid maar ik ben benieuwd of dat genoeg is.  We zullen het eens rustig bekijken komende week wat handig is.

Maar volgens mij kan ik bijna gaan zwemmen. Lekker vooruitzicht als het buiten vriest en ze sneeuw verwachten. Maar ooit is het weer zomer.

Tot de volgende keer!

5 reacties:

Gondalien zei

Dat ziet er al goed uit. Wat een geweldige lycra heb je hiervoor gekozen. Hopelijk gaat het innaaien van de elastiek voorspoedig.

corina zei

Mooie lycra gebruik je voor je badpak.
Ziet er goed uit op het plaatje.
Veel succes met het elastiek, snap wel wat je bedoeld met lastig ik zie er ook een beetje tegenop om daar mee te beginnen.

Corina

Elfi zei

Dat wordt een mooi badpak, leuke stof. Welk patroon heb je gebruikt?

simoneannemone zei

Dit is het patroon van Danglez.

Saskia

Dorothé zei

Ziet er veelbelovend uit. Leuke kleur