Pages

11 januari 2015

Sew Along Badkleding


Op het Lingerieforum hebben we deze maand een Sew Along Badkleding. Een mooie kans om eindelijk dat badkpak voor mezelf te maken dat al heel lang op mijn lijstje staat.

De opdracht voor deze week was:

Materialen bij elkaar zoeken
Patronen uittekenen en knippen

Ik heb gekozen voor een patroon van Danglez dat ik een tijd geleden via Marktplaats gekocht heb.
Danglez bestaat helaas niet meer en de patronen zijn, zover ik weet, alleen nog in Duitsland verkrijgbaar.

Het stofje komt van mijn favoriete lycrawinkel hier (nog net gekocht voordat ik mijn hamsterstop begon) en de voering (zogenaamde flubber) komt van die ander bekende winkel.

Het patroon uittekenen was wel even opletten omdat bij de bovenkant wordt gerekend met cupmaten en bij de onderkant wordt gerekend met S tot en met XL maten. Deze verbind je dan met elkaar.
Dat is natuurlijk ideaal omdat je het patroon dan veel meer op je eigen maten kunt uitwerken omdat er maar weinig dames zijn waarbij de borstwijdte en heupmaat vergelijkbaar voor één maat zijn.

Ik loop wat achter met deze Sew Along want gisteren zijn we al weer verder gegaan met deel 2.
Volgende week krijgen jullie dus het vervolg te zien van deze Sew Along.

Tot de volgende keer!

2 reacties:

corina zei

Dat is een leuk patroon, en de stof ziet er goed uit.
Veel plezier met de volgende stap.

Corina

Marian zei

Dit is inderdaad een heel mooi patroon...ik kan niet zwemmen en ben geen watermens, anders zou ik ook voor dat patroon gaan, mooi met die 'plooitjes over de probleemzone' je moet het wel afmaken hoor, ik 'merk' dat je er nog steeds wat vrees voor hebt, maar het is eigenlijk niks anders dan een body...