Pages

19 februari 2015

In plaats van spelden


Bij het programma The Great Sewing Bee zag ik dat ze bij het vastmaken van de patronen op stof gewichten gebruikten in plaats van spelden.

Omdat de motoriek van mijn handen steeds minder wordt waardoor het spelden niet altijd even goed meer gaat leek mij dat een goede oplossing.  Alleen de gewichten die hiervoor gebruikt worden zijn ook weer te zwaar voor mijn handen.

Maar toen kwamen mijn lieve ouders deze deurstoppers ergens tegen en dachten meteen aan mij als oplossing voor dit probleem.

En ik heb het uitgeprobeerd en het werkt goed! Het zijn houten deurstoppers, en zie zijn zwaar genoeg om de patronen "vast te leggen" en licht genoeg voor mij om op te pakken.

Nu kan ik een stuk gemakkelijker stof uitknippen zonder dat ik mijn handen teveel belast.
En ze zijn nog leuk om te zien ook.

Tot de volgende keer!

10 reacties:

Diana Nuland van zei

Wat fijn dat je zo toch weer lekker vooruit kunt, heb je al een snijmat geprobeerd?

corina zei

Dat is fijn, en wat lief van ze.

Ze zien er zeker ook erg leuk uit.

Corina

Dorothé zei

Wat knap dat je dan toch blijft doorgaan en wegen zoekt. Ik gebruik voor het stofknippen vaak zandzakjes zie https://djaktief.wordpress.com/2014/10/01/een-aardigheidje-van-naaicafe-dj/

Ze zijn ook als speldenkussen en als presse papier bruikbaar.

Groetjes,

Dorothé

Firewoman zei

Ziet er handig uit. Fijn dat je het voor jezelf makkelijk kunt maken.

Alice zei

Wat handig zo en lieve ouders dat ze deze speciaal voor je meenemen!

Marian zei

Die zien er gewoon leuk uit, maar is dat hout zwaar genoeg? Wel fijn dat ze aan je denken!!

simoneannemone zei

Een snijmat heb ik nog niet geprobeerd maar lijkt mij niet handig voor grote stukken. Wil het nog wel gaan proberen voor het lingeriemaken.

De deurstoppers zijn zwaar genoeg om de patroondelen te laten liggen en er om heen te knippen.

Ik heb er 8 en dat is genoeg voor de grote patroondelen.

Voor lingerie zal dit niet werken omdat de stoppers te groot zijn.

Saskia

Ramona zei

Handige hulpmiddel om de deurstopper te gebruiken! Hopelijk lukt het nu een stuk beter.

Bets zei

Wat een goed idee deze tip ga ik zeker onthouden voor als het bij mij ook niet meer lukt. Dank je wel. En fijn dat je ouders meedenken.

Anoniem zei

zelf kleding maken is creatief, en dat zie je nu maar weer in het creatief omgaan met je 'gereedschap'.
groet Tracey